Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, październik
1.Idzie jesień przez ogród i sad
•poznawanie charakterystycznych dla jesieni zjawisk przyrodniczych, poszerzanie słownictwa
•poznawanie owoców i warzyw
•rozwijanie umiejętności przyporządkowania nazwy do konkretnego przedmiotu
•rozwijanie sprawności manualnej,
•rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie umiejętności współpracy,
2.Idzie jesień przez park i las
•zapoznanie z charakterystycznymi cechami parku i lasu
•zapoznanie z nazwami zwierząt mieszkającymi w parku i w lesie
•wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
•budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności,
•wdrażanie do przestrzeganie bezpiecznej zabawy w sali i w ogrodzie przedszkolnym.
3.Jak jesienią dbać o zdrowie
•przyswojenie podstawowych wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie w czasie jesieni,
•poznanie pojęć: temperatura, wiatr, deszcz,
•poszerzenie wiedzy na temat zdrowia oraz odpowiedniego ubioru,
•utrwalanie nazw warzyw i owoców
•rozwijanie umiejętności nazywania i rozpoznawania kolorów,
•odczuwanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw.
4.Jesienne zabawy matematyczne
•rozbudzenie zainteresowań światem przyrody: doskonalenie umiejętności rozpoznawania oznak jesieni,
•zabawy sensoryczne zgromadzonym materiałem przyrodniczym: kasztany, żołędzie, liście,
•rozwijanie umiejętności przeliczania na konkretach
•rozwijanie orientacji w schemacie ciała oraz umiejętności dobierania stroju odpowiednio do pogody,
•rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość, rodzaj, kolor.
Wiersz miesiąca: ,,Gruszka do fartuszka”
Wpadła gruszka do fartuszka,
a za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
bo śliweczka niedojrzała.
Piosenka: „Co to za nowina”
Co to za nowina
Jesień się zaczyna
Szumi o tym cały las
Wietrzyk pogwizduje
Wkoło wyśpiewuje
Jesień dziś odwiedzi nas
1. Śpiewają wróbelki ćwir ćwir ćwir
Słychać dookoła małych ptaszków tryl /x2
2. Przytupują jeże tupu tupu tup
Słychać w lesie kroki maluteńkich stóp /x2
3.Podskakuje zając hyc hyc hyc
Schował się do norki i nie mówi nic. /x2