Origami w edukacji
Origami to metoda na sukces dziecka i nauczyciela, bowiem etapowość składania tworzy wiele progów do osiągnięcia kolejnych małych sukcesów. Origami w prosty sposób rozbudza w dziecku ciekawość, fantazję i chęć samodzielnego tworzenia. Odgrywa dużą rolę we wspomaganiu procesów poznawczych, gdyż sam moment składania jest już sytuacją, w której dziecko poznaje jednocześnie za pomocą kilku zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku. Składając papier dzieci od najwcześniejszych lat zupełnie nieświadomie wkraczają w świat geometrii, samoistnie uczą się widzieć przestrzennie, poznają figury geometryczne. Bawiąc się uruchamiają w sobie potencjał wszelkich zdolności i możliwości.
Kształcenie przez origami to systematyczna praca nad rozwojem motoryki ręki i usprawnianie manualne dziecka. Zabawy konstrukcyjne proponowane podczas zajęć dzieciom na różnym etapie rozwoju mają wielkie znaczenie dla poznania otaczającej dziecko rzeczywistości. Nauczycielom zależy, aby wychowanek uspołeczniał się, rozwijał mowę, myślenie, usprawniał swą motorykę.