Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, luty
1.Śmiech to zdrowie
•Uświadomienie konieczności dbania o higienę
•Utrwalanie etapów mycia rąk
•Rozwijanie ciekawości poznawczej
•Rozwijania myślenia przyczynowo-skutkowego
•Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
2.Eksperymentujemy
•Poznanie różnych stanów skupienia wody
•Kształtowanie umiejętności opisywania własnych doświadczeń
•Rozwijanie aktywności twórczej
•Utrwalanie nazw kolorów
•Rozbudzanie ciekawości badawczej
•Ćwiczenie percepcji wzrokowej
3.Idziemy na sanki
•Budzenie zainteresowania otaczającym światem
•Poszerzanie wiedzy o sportach zimowych
•Uwrażliwienie na piękno przyrody
•Rozwijanie motoryki dużej, zwinności i szybkości
•Kształtowanie umiejętności liczenia
•Rozwijanie poczucia estetyki
4.Poznajemy różne zawody
•Poznanie pracy różnych zawodów
•Poszerzanie słownictwa
•Rozwijanie mowy i myślenia logicznego
•Utrwalanie kształtu figur geometrycznych
•Utrwalenie nazw części ciała
„Tak się zachmurzyło” muz. Z.Dyktor -Dąbrowska
1. Tak się zachmurzyło słonko się ukryło.
Pada, pada śnieżek biały dawno go nie było 2x
2. Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki 2x
3. Biegiem, biegiem, biegiem razem z panem śniegiem.
Przystaniemy na tej górce równiutkim szeregiem 2x
4. Pędzimy, pędzimy nic się nie boimy.
Aż tu na raz bęc na śnieżek i wszyscy leżymy. 2x
Wiersz "O czym marzą krople wody" U. Piotrowskiej
Kilka kropel wody, co się pluska w stawie,
pragnie mieszkać w chmurach, bo tam jest ciekawie.
Słońce obiecuje: Krople w parę zmienię,
w taki prosty sposób spełnię ich marzenie.
W małej białej chmurce mają teraz domek.
Pod błękitnym niebem są zadowolone.
Wtem wiatr chłodny wieje, psuje się pogoda,
chmura zły ma humor, kropli jej nie szkoda.
Lecą krople z deszczem, wpadły znów do stawu.
W berka deszczowego teraz się pobawią.