Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka luty
1. Za pomocą zmysłów poznajemy świat
• Wspieranie dzieci w rozwijaniu pamięci i spostrzegawczości;
• Rozwijanie intuicji kinestetycznej, świadomości swojego ciała;
• Poznanie zmysłów: wzrok, węch, słuch, dotyk, smak i rozumienie konieczności dbania o nie;
• Wdrażanie dzieci do odpowiedzialnej, zgodnej pracy w zespołach i całej grupie;
• Zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych;
• Rozwijanie umiejętności wychwytywania powtarzających się regularności, i uzupełniania i kontynuowania rytmów.
2. O zwierzątkach swych pamiętaj – przytul, nakarm nie od święta
• Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby);
• Rozwijanie mowy przez ćwiczenia artykulacyjne;
• Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków;
• Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
• Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania.
3. Kosmiczna przygoda
• Poznawanie obiektów i zjawisk występujących w kosmosie, wyglądu i nazw planet Układu Słonecznego w sposób wielozmysłowy, rozwijanie integracji sensorycznej;
• Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu);
• Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków;
• Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
• Uświadomienie znaczenia dokładności i estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-konstrukcyjnych.
4. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
• Zapoznanie dzieci z różnymi placówkami handlowymi i specyfiką zawodu sprzedawcy;
• Kształtowanie właściwych nawyków i zachowania podczas spacerów i wycieczek w miejscach publicznych (ulica, park, sklep);
• Kształtowanie umiejętności mierzenia, pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości;
• Rozwijanie orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania kierunków, stosowania wyrażeń przyimkowych w zabawach orientacyjnych;
• Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania, a także rozdzielania po kilka;
• Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami określania ciężaru.
PIOSENKA "Ptaszek “ sł. i muz. Monika Majewska
Lata mały ptaszek, nic go nie zatrzyma
O ziarenka prosi, zima się zaczyna.
Masz tu, ptaszku garść okruszków,
Żebyś pusto nie miał w brzuszku/x2
WIERSZ pt. „Kosmonauta” autor: Dorota Strzemińska- Więckowiak
Śmiałek z niego, w kosmos leci,
Tam, gdzie słońce mocno świeci.
Hełm, skafander gruby wkłada
Do rakiety wielkiej wsiada.
A kosmiczny statek – prom
To w podróży jego dom
Dzięki niemu się dowiecie,
Co się kryje we wszechświecie!