Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, wrzesień
1.Witajcie w przedszkolu
•Zapoznanie dzieci z grupą, z nauczycielami
•Poznanie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola (podczas zabaw w Sali, na podwórku, w szatni itp.)
•Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zabawowych
•Kształtowanie świadomości własnego Ja i orientacji przestrzennej
•Pomaganie dzieciom w lepszym funkcjonowaniu społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia rytmiczno-muzyczne
•Wdrożenie kodeksu przedszkolaka
•Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia
•Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;
2. Droga do przedszkola
•Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
•Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi;
•Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego;
•Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
•Doskonalenie prawidłowego chwytu kreślarskiego
3. Nadchodzi jesień
•Zapoznanie z porami roku;
•Zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesieni;
•Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia;
•Rozwijanie umiejętności klasyfikowanie według danej cechy;
•Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;
4. Co robią zwierzęta jesienią?
•Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych;
•Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
•Wspomaganie dzieci w rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego i przewidywania następstw
•Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
•Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do własnej osoby
Piosenka ,, Malowała jesień”
Malowała jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
Wiersz: Wanda Chotomska „Gdy zamierzasz przejść ulicę”
Gdy zamierzasz przejść ulicę
1. Na chodniku przystań bokiem.
2. Popatrz w lewo bystrym okiem.
3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.
4. Znów na lewo spójrz powoli.
5. Jezdnia wolna - wiec swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie
Każdy uczeń, nawet mały,
Zna na pamięć te sygnały
I odróżnia na ulicach
Wszystkie znaki na tablicach.