Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, luty

1.Nasze ulubione baśnie
•dostrzeganie elementów fikcyjnych
•poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące teatru
•doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały
•doskonalenie pamięci wzrokowej na materiale literowym; rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
•kształtowanie sprawności manualnej podczas obrysowywania, składania i cięcia; rozwijanie umiejętności wykonywania pracy zgodnie z instrukcją

2.W dawnych czasach
•kształtowanie umiejętności słuchania wypowiedzi innych w ciszy i skupieniu;
•rozwijanie zainteresowania przeszłością ziemi.
•rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i umiejętności poprawnego wypowiadania się pod względem logicznym i gramatycznym;
•poszerzanie słownika dzieci o wyrazy: górnik, kopalnia.
•rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci; rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji;

3.Kiedy patrzę w niebo
•rozwijanie myślenia oraz zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie, związanymi z następstwem dnia i nocy;
•poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z porą,
•uświadomienie dzieciom następstwa dnia i nocy.
•kształtowanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego oraz wyciągania wniosków na podstawie obserwowanych zmian
•rozwijanie umiejętności zapamiętywania swojego położenia w przestrzeni

Piosenka„Kapela Jasia”
1.Zebrał cudną Jaś kapelę,
Jakich w świecie jest niewiele.
Są tam skrzypce, są tam basy,
Cóż to będą z hałasy!
Ref. Dylu, dylu na badylu,
Firli, firli, plum, plum
Fiku-miku na patyku,
Trarararara, bum, bum, bum!
2.Na skrzypeczkach Jaś przygrywa,
Nowych gości wciąż przybywa.
Na fujarce i na basach
Przygrywają jak na wczasach.
Ref. Dylu, dylu na badylu,
Firli, firli, plum, plum
Fiku-miku na patyku,
Trarararara, bum, bum, bum!

Wiersz:
Dzień dobry, dobranoc
Raz spotkało się na niebie
Słoneczko z Księżycem.
Zawołało: – Dobrej nocy,
Księżycu, ci życzę!
Księżyc senny i zmęczony
ziewnął: – A-a-a-a!
A ja życzę ci, Słoneczko,
pogodnego dnia!

J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy