Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień

1. WSPOMNIENIA Z WAKACJI
- uwrażliwienie dzieci na piękno polskich krajobrazów,
- rozpoznawanie przez dzieci charakterystycznych elementów pejzażu Polski,
- omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata,
- rozbudzenie świadomości fonologicznej,
- rozwijanie słownictwa i swobody wypowiedzi podczas zajęć grupowych,
- zapoznanie ze zmianami w sali przedszkolnej oraz rozmieszczeniem kącików tematycznych, wdrażanie do dbania o porządek,
- wdrażanie do przestrzegania zasad przyjętych w grupie oraz na placu zabaw,
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych,
- doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej.

2.NASZE NAJBLIŻSZE OTOCZENIE
- poznawanie przez dzieci pojęć związanych z adresem zamieszkania,
- utrwalanie kierunków w przestrzeni,
- poznawanie przez dzieci wybranych zasad ruchu drogowego,
- doskonalenie u dzieci umiejętności orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów po okolicy,
- kształcenie u dzieci umiejętności zachowania się w miejscach publicznych: w sklepie, na ulicy, w parku itp.,
- rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznej,
- rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie.

3. MOJE CIAŁO I HIGIENA
- kształtowanie u dzieci świadomości własnego ciała,
- uświadomienie dzieciom roli poszczególnych zmysłów w percepcji świata,
- rozpoznawanie przez dzieci i nazywanie emocji przeżywanych przez siebie i innych,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych,
- rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby i wyodrębniania głosek, 
- uświadomienie dzieciom wartości wynikających z przestrzegania zasad higienicznych, wdrażanie do dbałości podczas ich wykonywania,
- kształtowanie postawy asertywności, tolerancji i akceptacji dla inności.

4. PROJEKT JABŁKO
- wdrożenie do pracy metodą projektu, rozwijanie postawy badawczej,
- umożliwienie dzieciom samodzielnego inicjowania, planowania, wykonywania i oceny realizacji zadań,
- rozwijanie umiejętności myślenia krytycznego, stawiania hipotez i weryfikowania przewidywań, dociekliwości i wytrwałości w dążeniu do rozwiązywania problemu,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego,
- rozwijanie samodzielności, kreatywności, a zatem wiary we własne możliwości,
- doskonalenie kompetencji matematycznych,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych u dzieci,
- zachęcanie dzieci do spożywania jabłek i ich przetworów jako źródło witamin,
- kształtowanie postaw proekologicznych.

PIOSENKA "Bursztynek"
1. Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć,
Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz,
Co Ci dać przyjacielu mych słonecznych dni,
Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil.

Ref. Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży,
Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń,
Bursztynek, bursztynek położę Ci na dłoni,
Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni...

2. Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć,
Kiedy znów powiesz do mnie po prostu cześć.
Może nawet nie poznam przez chwilę Cię,
Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten...

Ref. Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży,
Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń,
Bursztynek, bursztynek położę go na dłoni,
Gdy spojrzysz przez niego mój uśmiech Cię dogoni.../x2

WIERSZ : "Jesienią" M. Konopnicka
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się jak gwiazdy
Pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!

Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią
Sady się rumienia;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.