Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka, wrzesień

1.Moje przedszkole
•Stwarzanie sprzyjających warunków do wspólnej i zgodnej zabawy
•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się i określania własnych potrzeb
•Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej
•Określenie norm i zasad obowiązujących w przedszkolu
•Wydrążanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
•Wspieranie aktywności i samodzielności
•Utrwalanie nawyku odkładania zabawek na miejsce.

2.Ja i ty to my
•Kształtowanie rozumienia pojęć: przyjaciel, przyjaźń
•Doskonalenie logicznego wypowiadania się na określony temat
•Rozwijanie wyobraźni
•Rozpoznawanie i nazywanie różnych stanów emocji
•Wzbudzanie refleksji nad własnymi uczuciami
•Doskonalenie umiejętności współpracy z grupą podczas rozwiązywania problemu
•Wzbudzanie postawy empatii.

3.To jestem ja
•Kształtowanie świadomości własnego ciała
•Rozwijanie pozytywnego wizerunku dzieci
•Rozwijanie myślenia matematycznego
•Doskonalenie płynności ruchów ręki
•Wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem treści opowiadania
•Ćwiczenia sprawności manualnej.

4. Lecą liście kolorowe
•Utrwalenie charakterystycznych cech pór roku
•Doskonalenie umiejętności rozpoznawania pór roku po charakterystycznych zmianach zachodzących w przyrodzie
•Wyrabianie koncentracji podczas słuchania tekstu literackiego
•Ćwiczenia słuchu fonematycznego
•Rozwijanie współpracy w parach
•Doskonalenie koncentracji uwagi.

Piosenka „Gdzieś w głębinach morskich fal”
1. Gdzieś w głębinach morskich fal
gdzieś w głębinach morskich fal
Urządziły ryby bal
urządziły ryby bal
I płetwami pach – pach
z dna podniosły cały piach
Ref: Plum - plum – plum
Jest dziki tłum
Śpiewy, tańce co za szum
Skacze ryba nad falami
Płyńcie do nas, tańczcie z nami
2. Żółw z żółwicą tańczą też
żółw z żółwicą tańczą też
Razem z nimi morski jeż
razem z nimi morski jeż
Tuńczyk rzekł do starej foki
Przez sardynki mylę kroki
Ref: Plum – plum -
3. Rekin gra na saksofonie
rekin gra na saksofonie
A na trąbach morskie słonie
a na trąbach morskie słonie
Ośmiornica na gitarze
Sieć rozlewa soki w barze
Ref: Plum – plum -

Wiersz „Przechodzimy przez ulicę” Badalska Wiera
Kiedy światło jest zielone
można przejść na drugą stronę,
a gdy świeci czerwone
przechodzenie zabronione!
Gdy zamierzasz przejść ulicę
na chodniku przystań bokiem,
popatrz w lewo bystrym okiem,
skieruj w prawo wzrok sokoli,
znów w lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna - więc swobodnie
mogą przez nią przejść przechodnie.
Kiedy chcę przez jezdnię
przejść na drugą stronę,
przystaję i ze światłami
gram w zielone.