Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka, październik
1.Ja i moja rodzina
•Kształtowanie umiejętności pracy w grupie
•Utrwalenie znajomości podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt)
•Rozwijanie uważnego słuchania tekstu literackiego
•Stwarzanie okazji do swobodnego opowiadania o sobie i swojej rodziny
•Rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci muzycznej
•Doskonalenie orientacji w schemacie swojego ciała
•Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowo- słuchowej.
2.Bezpieczna droga do przedszkola
•Zapoznanie z zasadami panującymi w ruchu drogowym
•Poznanie zasad zachowania wobec dorosłej nieznanej osoby
•Poznanie zasad przejścia przez ulicę
•Kształtowanie orientacji przestrzennej poprzez określanie prawej i lewej strony oraz łączenie elementów w całość
•Utrwalanie numeru alarmowego 112
•Kształtowanie umiejętności podawania swoich danych (imię, nazwisko i adres zamieszkania).
3.Jesień w parku i ogrodzie
•Zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 2
•Aktywizowanie zmysłu dotyku
•Doskonalenie umiejętności określania położenia i przeliczania przedmiotów
•Zwracanie uwagi na zmiany w przyrodzie zachodzące podczas różnych pór roku
•Zapoznanie z popularnymi gatunkami drzew
•Zapoznanie z darami jesieni z sadu i pola
•Zdobywanie informacji na temat zdrowego odżywiania
•Kształtowanie odporności emocjonalnej na niepowodzenia.
4. Pobaw się ze mną
•Ćwiczenia słuchu fonematycznego
•Utrwalanie wiadomości na temat pór roku
•Kształtowanie percepcji wzrokowej
•Kształtowanie umiejętności wypowiadania się i słuchania innych
•Wdrażanie do skupienia uwagi na rytmach
•Kształtowanie umiejętności zauważania i kontynuowania powtarzających się sekwencji w układzie
•Poznawanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem.
Piosenka „KOLOROWE LISTKI”
Kolorowe listki opadają w dół.
Jesień już nas wita, jesień już jest tu.
Jaki najpiękniejszy jest jesieni znak?
Co czaruje drzewa, zmienia cały świat.
Żółte i zielone, złote i czerwone.
Kolorami liście mienią się.
Tylko tak jesienią, wszystkie drzewa zmienią.
Że każdy jak w bajce zaraz czuje się.
Kolorowe listki opadają w dół.
Jak kropelki deszczu, które lecą z chmur.
Ale deszczyk z liści, nie jest mokry nie.
O tym każde dziecko, dobrze przecież wie.
Wiersz „W spiżarni” M. Kownacka
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach
i grzybki suszone,
są główki kapusty,
ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato-
gdy słoik otworzę.