Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka październik

1. DARY PANI JESIENI
• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania pór roku po charakterystycznych zmianach zachodzących w przyrodzie
• Wielozmysłowe poznawanie przez dzieci warzyw i owoców, utrwalenie ich cech
• Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej, precyzji oraz dokładności ruchów
• Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej
• Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej
• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania znaków graficznych liczb 1,2,3
• Porównywanie liczebności zbiorów i stosowanie określeń tj. mniej, więcej, tyle samo, przeliczanie przedmiotów w dostępnym dla dzieci zakresie

2. SPORT TO ZDROWIE. GRAMY FAIR
• Poszerzenie wiadomości dzieci na temat zdrowia jako wartości
• Poznanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego
• Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni
• Poznanie różnych dyscyplin sportowych i wyjaśnienie pojęcia „gramy fair”
• Rozwijanie sprawności fizycznej oraz zdolności skupienia uwagi na gestach i ruchach drugiej osoby
• Doskonalenie w zakresie rozwijania pamięci wzrokowej
• Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z przegraną, czerpania radości z wspólnej gry/zabawy
• Doskonalenie umiejętności współpracy w małych zespołach, logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do rozwiązywania problemów
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski „E, e”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania go

3. GDY PADA DESZCZ
• Kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody i rozwijanie umiejętności opisywania zjawisk pogodowych, rozumienie pojęć związanych z pogodą
• Rozwijanie odpowiedzialności za zdrowie, nauka właściwego ubierania się adekwatnie do pogody, dbanie o siebie w zmiennych warunkach atmosferycznych
• Rozwijanie analizy i syntezy głoskowej; wyodrębnienie głoski w nagłosie i w wygłosie
• Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
• Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
• Rozwijanie funkcji słuchowych, umiejętności różnicowania cech dźwięków tj. źródła, wysokości, tempa
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski „I, i”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania go

4. JESIEŃ W PARKU
• Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody występującej w naturze, literaturze, i sztuce
• Poznanie wybranych gatunków drzew, ich owoców i liści
• Kształtowanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji
• Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
• Ćwiczenia słuchu fonemowego
• Rozwijanie syntezy i analizy słuchowej
• Doskonalenie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne
• Rozwijanie funkcji wzrokowych tj. analizy, syntezy, spostrzegawczości i pamięci
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski „M, m”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania go

5. DBAMY O PORZĄDEK WOKÓŁ NAS
• Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach i szufladach indywidualnych w szatni i w sali
• Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci
• Wdrażanie do zachowania ostrożności przy korzystaniu z urządzeń technicznych
• Rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami: u góry, na dole, po prawej stronie, po lewej stronie, w prawym górnym rogu itp.
• Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami
• Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych oraz refleksu i spostrzegawczości
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski „T, t”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania go

Piosenka pt. „Jarzębina” autor: A. Markiewicz
1. Już lato odeszło i kwiaty przekwitły,
a jeszcze coś w słońcu się mieni.
To w polu i w lesie czerwienią się, spójrzcie,
korale, korale jesieni.

Ref. Idzie lasem Pani Jesień, jarzębinę w koszu niesie.
Daj korali nam troszeczkę, nawleczemy na niteczkę.

2. Włożymy korale, korale czerwone
i biegać będziemy po lesie.
Będziemy śpiewali piosenkę jesienną,
niech echo daleko ją niesie.

Ref. Idzie lasem Pani Jesień, jarzębinę w koszu niesie...

Wiersz pt. „Sport” autor A. Świętochowski
Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym
ruszaj się! Sport to
bardzo ważna sprawa
są reguły, jest
zabawa.

Prawą nogą
Wypad w przód i
Rączkami zawiąż
but.

Powrót, przysiad, dwa
Podskoki w miejscu
Bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył,
do przodu By rannego
nie czuć chłodu.