Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik
1. Jesień w sadzie, ogrodzie
- Poszerzanie wiadomości o owocach i warzywach;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Doskonalenie sprawności manualnej;
- Rozwijanie umiejętności planowania swojej pracy;
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
2. Zwierzęta jesienią
- Wzbogacanie wiadomości o zwierzętach przygotowujących się do zimy;
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
- Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej;
- Rozwijanie umiejętności liczenia;
- Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy;
3. Moja rodzina i mój dom
- Budzenie szacunku do członków rodziny;
- Przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu;
- Rozwijanie słuchu fonematycznego;
- Zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest trójkąt;
- Doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
4. Domowi ulubieńcy
- Wzbudzanie zainteresowania zwierzętami;
- Utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu ze zwierzętami;
- Poszerzenie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt;
- Rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych;
- Rozwijanie słuchu fonematycznego;
- Dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej.
Piosenka: „Przygotowania do zimy"
1. Już bociany i jaskółki
są daleko, w ciepłych krajach,
jednak dużo różnych zwierząt
w zimie właśnie tu zostaje.
Ref.: Ma wiewiórka już spiżarnię
pełną szyszek i orzechów,
niedźwiedź szuka legowiska,
jeż się ukrył w suchych liściach.
2. Dni zimowe są tak mroźne
i wokoło śniegu tyle,
a sikorki, wróble, gile
muszą jakoś przetrwać zimę.
Wiersz: ,,Piesek smutasek" Jowita Piotrowska
Był sobie piesek malutki,
który miał czasem swoje smutki.
Był na świecie sam i nikogo nie miał.
Mieszkał sobie w schronisku
i rzadko miał uśmiech na pyszczku.
Pewnego dnia dzieci z przedszkola go odwiedziły
i miło z nim czas razem spędziły.
Merdał wtedy ogonkiem
i się śmiał, bo wreszcie nie był sam!