Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik

1. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem
- Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną
- Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców
- Wdrażania do współdziałania w grupie i wspólnego tworzenia
- Rozwijanie zmysłu obserwacji, wspólne przeprowadzenie doświadczenia

2. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych
- Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania

3. Witaminki, hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Poszerzenie wiedzy z dziedziny przyrody
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
- Kształtowanie intuicji matematycznych
- wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów

4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozbudzanie poczucia estetyki.

Wiersz „Jestem duży”
Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
Uśmiechałem się do wróżki
i urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taka mały!

Piosenka
"Skaczące kasztany"
Gdy jesienny powiał wietrzyk,
Wtedy z drzewa skoczył pierwszy.
Ref. Brązowy kasztanek, hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu, bęc, bęc, bęc. /x2
Za nim skoczył drugi, trzeci.
Patrzcie, czwarty jeszcze leci.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2
Piąty kasztan skoczył w trawę.
W chowanego ma zabawę.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2
Wiatr potrząsa mocno drzewem,
Zaraz spadnie i dla ciebie.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2