Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka marzec
1.BAWIMY SIĘ KOLORAMI
•Rozpoznawanie i nazywanie kolorów tęczy
•Doskonalenie umiejętności grupowania obiektów według podanego kryterium
•Rozwijanie zainteresowań dziełami sztuki
•Wdrażanie do łączenia przyczyny ze skutkiem
•Nauka wykonywania zdań zgodnie z instrukcją
•Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
•Kształtowanie koordynacji słuchowo – ruchowej
2.POZNAJEMY INSTRUMENTY
•Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat instrumentów
•Nabywanie umiejętności formułowania pytań
•Wdrażanie do pracy zespołowej
•Doskonalenie umiejętności liczenia i rozróżniania liczenia błędnego od poprawnego
•Grupowanie przedmiotów według określonego kryterium,
•Utrwalanie określeń: mały – duży, mniejszy – większy
•Poznanie określeń orkiestra i koncert
3.SZUKAMY WIOSNY
•Utrwalanie pojęcia cyklicznego następstwa czasu – pory roku
•Poznanie charakterystycznych cech nowej pory roku – wiosny
•Wyjaśnienie przysłowia W marcu jak w garncu
•Poszerzanie wiadomości na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nową porą roku
•Wyrabianie nawyków zdrowego odżywiania
•Rozwiązywanie zagadek słownych
•Rozwijanie małej motoryki
4. WIOSENNE PORZĄDKI
•Rozwijanie zainteresowań najbliższym środowiskiem
•Poznawanie nazw i zastosowania wybranych narzędzi ogrodniczych
•Uwrażliwnianie na piękno przyrody
•Utrwalanie sposobu pomiaru długości krokami
•Poznawanie poszczególnych etapów czynności związanych z uprawą roślin
•Ćwiczenia orientacji przestrzennej
•Poznanie wyglądu i zastosowania domowych urządzeń elektrycznych
CO LUBIĄ DZIECI
Co lubią dzieci?
Słońce – gdy świeci,
Deszcz – kiedy pada,
Wiatr – kiedy gada,
Mróz – kiedy szczypie,
Śnieg – kiedy sypie….
Każdą pogodę
Z upałem, chłodem,
O każdej porze…
Byle na dworze!