Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka maj

  1. Kto Ty jesteś?
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
  • Poznanie legend polskich
  • Rozpoznawanie i nazywanie symboli narodowych Polski (hymn, flaga, godło)
  • Utrwalenie tekstu Mazurka Dąbrowskiego
  • Wdrażanie do zachowania należytego szacunku podczas śpiewania hymnu państwowego
  • Nabywanie umiejętności wskazywania na mapie Polski rzeki Wisły i stolicy Polski Warszawy
  1. Mali ekolodzy.
  • Poznanie znaczenia słów: ekologia, flora, fauna
  • Kształtowanie umiejętności ochrony drzew, roślin i zwierząt
  • Rozwijanie u dzieci postaw proekologicznych (dbania o planetę, segregowania odpadów,  oszczędzania dóbr  naturalnych Ziemi)
  • Poznanie sposobów oszczędzania energii i wykorzystywania jej alternatywnych źródeł
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
  1. Na łące.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji (lupa, mikroskop, lornetka)
  • Rozwijanie umiejętności szacowania odległości między przedmiotami
  • Rozwijanie myślenia matematycznego
  • Budzenie ciekawości poznawczej
  • Poznanie cyklu rozwojowego żaby
  • Kształtowanie poczucia rytmu i ekspresji muzyczno – ruchowej

 

  1. Mama i tata.
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
  • Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina
  • Rozwijanie logicznego  myślenia (klasyfikowanie)
  • Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy muzyce
  • Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich
  • Doskonalenie umiejętności manualnych podczas prac plastyczno - technicznych

 

  1. Jak powstaje książka?
  • Zapoznanie z cechami charakterystycznymi bibliotek i księgarni oraz różnych rodzajów książek
  • Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek
  • Budzenie zainteresowania czytaniem
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki
  • Zapoznanie z procesem powstawania książek
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
  • Kształtowanie orientacji na kartce papieru

 

 

Wiersz „Krecik”  B .Formy

Jestem sobie mały krecik,

chcę by dzieci mnie poznały.

Bardzo miękkie mam futerko,

nim pokryty jestem cały.

 

Najśmieszniejsze moje łapki,

ciągle ziemię wypychają.

Silne, płaskie, jak łopatki,

zawsze w pracy pomagają.

 

Swoim ryjkiem bardzo lubię

korytarzy drążyć wiele.

Spulchniać zbite bryły ziemi,

wiercić przejścia i tunele.

 

Gdy na dworze silne mrozy,

w milej norce, wśród zapasów

siedząc, marzę o przetrwaniu

do wiosennych lepszych czasów.

 

Piosenka „Moja wesoła rodzinka”

 

  1. My rodzinę dobrą mamy,
    zawsze razem się trzymamy!
    I choć czasem czas nas goni,
    My jak palce jednej dłoni!
     
    ref. Mama, tata, siostra, brat
    I ja – to mój mały świat!
    Dużo słońca, czasem grad –
    To wesoły jest mój świat!
     
    2. Mama zawsze kocha czule,
    ja do mamy się przytulę,
    w bólu, żalu i rozterce,
    bo mam mama wielkie serce!
     
    ref. Mama, tata, siostra, brat…

  2. Z tatą świetne są zabawy,
    z nim świat robi się ciekawy!
    Tata ma pomysłów wiele,
    jest najlepszym przyjacielem!
     
    ref. Mama, tata, siostra, brat…
     
    4. Gdy napsocę i nabroję,
    stoję w kącie, bo się boję!
    Tata skarci, pożałuje,
    a mamusia pocałuje!
     
    ref. Mama, tata, siostra, brat…
     
    5. Kiedy nie mam taty, mamy,
    wszyscy sobie pomagamy!
    I choć sprzątać nie ma komu,
    jest wesoło w naszym domu!
     
    ref. Mama, tata, siostra, brat…