Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka maj
- Kto Ty jesteś?
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- Poznanie legend polskich
- Rozpoznawanie i nazywanie symboli narodowych Polski (hymn, flaga, godło)
- Utrwalenie tekstu Mazurka Dąbrowskiego
- Wdrażanie do zachowania należytego szacunku podczas śpiewania hymnu państwowego
- Nabywanie umiejętności wskazywania na mapie Polski rzeki Wisły i stolicy Polski Warszawy
- Mali ekolodzy.
- Poznanie znaczenia słów: ekologia, flora, fauna
- Kształtowanie umiejętności ochrony drzew, roślin i zwierząt
- Rozwijanie u dzieci postaw proekologicznych (dbania o planetę, segregowania odpadów, oszczędzania dóbr naturalnych Ziemi)
- Poznanie sposobów oszczędzania energii i wykorzystywania jej alternatywnych źródeł
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
- Na łące.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji (lupa, mikroskop, lornetka)
- Rozwijanie umiejętności szacowania odległości między przedmiotami
- Rozwijanie myślenia matematycznego
- Budzenie ciekawości poznawczej
- Poznanie cyklu rozwojowego żaby
- Kształtowanie poczucia rytmu i ekspresji muzyczno – ruchowej
- Mama i tata.
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina
- Rozwijanie logicznego myślenia (klasyfikowanie)
- Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy muzyce
- Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich
- Doskonalenie umiejętności manualnych podczas prac plastyczno - technicznych
- Jak powstaje książka?
- Zapoznanie z cechami charakterystycznymi bibliotek i księgarni oraz różnych rodzajów książek
- Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek
- Budzenie zainteresowania czytaniem
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki
- Zapoznanie z procesem powstawania książek
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- Kształtowanie orientacji na kartce papieru
Wiersz „Krecik” B .Formy
Jestem sobie mały krecik,
chcę by dzieci mnie poznały.
Bardzo miękkie mam futerko,
nim pokryty jestem cały.
Najśmieszniejsze moje łapki,
ciągle ziemię wypychają.
Silne, płaskie, jak łopatki,
zawsze w pracy pomagają.
Swoim ryjkiem bardzo lubię
korytarzy drążyć wiele.
Spulchniać zbite bryły ziemi,
wiercić przejścia i tunele.
Gdy na dworze silne mrozy,
w milej norce, wśród zapasów
siedząc, marzę o przetrwaniu
do wiosennych lepszych czasów.
Piosenka „Moja wesoła rodzinka”
- My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
ref. Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
ref. Mama, tata, siostra, brat…
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
ref. Mama, tata, siostra, brat…
4. Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
ref. Mama, tata, siostra, brat…
5. Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
ref. Mama, tata, siostra, brat…