Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka maj
1. Legendy warszawskie
• Zapoznanie z wybranymi legendami warszawskimi,
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów),
• Wspieranie dzieci we współdziałaniu i odczuwaniu radości ze wspólnej pracy,
• Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, społeczności miasta Warszawa,
• Doskonalenie umiejętności przeliczania, prawidłowego liczenia i utrwalenie znanych figur geometrycznych.
2. Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
• Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki oraz jej mieszkańców,
• Doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej charakterystyki,
• Rozwijanie wrażliwości słuchowej,
• Rozwijanie mowy przez ćwiczenia oddechowe,
• Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania,
• Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole z uwzględnieniem samodzielnego podziału zadań,
• Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej w zabawach plastycznych i konstrukcyjnych.
3. Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
• Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków;
• Uwrażliwienie dzieci na potrzebę dzielenia się z innymi;
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat w sposób zrozumiały dla otoczenia i formułowania myśli w formie zdań poprawnych gramatycznie i składniowo;
• Budzenie u dzieci poczucia własnej wartości i wiary we własne siły przez angażowanie ich w organizowanie występu;
• Stwarzanie dzieciom sytuacji, w których mogą nabierać pozytywnych doświadczeń w prezentowaniu się na scenie i wspieraniu ich w pokonywaniu tremy i nieśmiałości.
4. Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
• Zapoznanie dzieci ze specyfiką wybranych zawodów z najbliższego otoczenia,
• Wdrażanie do przewidywania dobrych i złych skutków sytuacji życiowych oraz uświadomienie konsekwencji wynikających z różnych zachowań,
• Rozwijanie chęci służenia innym i niesienia pomocy,
• Doskonalenie sprawności manualnej i umiejętności bezpiecznego posługiwania się nożyczkami,
• Rozwijanie wrażliwości słuchowej,
• Kształtowanie zdolności przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej.
Wiersz pt. “Owady na łące“ sł. Aleksandra Charęzińska
Siedziały owady na łące,
Witały się tutaj ze słońcem,
Motyl, biedronka
Śpiewały do słonka - la, la, la,
Stonoga i żuk
Tańczyły - tup, tup,
A na końcu pszczoła mała
Wesoło zabzyczała - bzz, bzz, bzz
I do ula odleciała....
Piosenka pt. "Tralala dla rodziców" - sł. i muz. Monika i Artur Szwejda
Dla rodziców to piosenka
Tralala tralala tralala
Melodyjna, uśmiechnięta
Tralala tralala tralala
Tyle nut wesołych ma
Tralala tralala tralala
I tak pięknie dla nich gra
Tralala tralala tralala
Ref: Bo w tej piosence nawet kwiaty
Tańczą dla mamy i dla taty
I głośno śpiewa każdy z nas
Mamo! Tato! Kocham, kocham was/x2