Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka listopad

1. POLSKA - NASZA OJCZYZNA
• Poznawanie historii powstania państwa polskiego na podstawie legendy “O Lechu o Orle białym”
• Kształtowanie szacunku do własnego państwa
• Kształtowanie postaw patriotycznych
• Rozwijanie zainteresowań historią kraju
• Utrwalenie znajomości polskich symboli narodowych
• Kształtowanie przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu narodowego
• Rozwijanie poczucia tożsamości z krajem ojczystym
• Rozwijanie słownictwa dzieci
• Rozwijanie zainteresowań słowem drukowanym oraz umiejętności globalnego odczytywania wyrazów
• Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery “L, l”
• Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
• Kształtowanie umiejętności przeliczania
• Ćwiczenia słuchu fonemowego

2. JESIEŃ W LESIE
• Budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
• Kształtowanie pożądanych zachowań w kontaktach z przyrodą
• Zwracanie uwagi na zmiany w przyrodzie zachodzące podczas różnych pór roku
• Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery “D, d”
• Doskonalenie percepcji słuchowej
• Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
• Doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami
• Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
• Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw muzyczno-ruchowych
• Doskonalenie umiejętności przeliczania

3. JESTEM DZIECKIEM, JESTEM WAŻNY I MAM SWOJE PRAWA
• Rozwijanie znajomości swoich praw i obowiązków, umiejętności ich wymieniania, rozumienia pojęć tj. Prawo, Prawa Dziecka
• Kształtowanie świadomości równouprawnienia tzn. wszyscy mają równe prawo do nauki, radości i smutku bez względu na płeć, wygląd, miejsce w którym żyjemy
• Rozwijanie świadomości i powinności zwracania się o pomoc do osób dorosłych, rozwijanie poczucia bezpieczeństwa
• Kształtowanie poczucia własnej wartości, rozumienia znaczenia pojęć szacunek i tolerancja
• Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów i koleżanek
• Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
• Kształcenie umiejętności pokojowego rozwiązywania konfliktów
• Rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
• Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie i nazywania litery “U, u”
• Kształtowanie umiejętności dokonywania i syntezy sylabowej
• Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

4. ZWIERZĘTA JESIENIĄ
• Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt zapadających w sen zimowy
• Rozbudzenie zainteresowań światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt
• Wdrażanie do szanowania przyrody, budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą
• Wzbogacenie wiedzy na temat sposobu przygotowania się leśnych zwierząt do zimy, budzenie wrażliwości na piękno przyrody
• Uświadomienie dzieciom znaczenia przyrody w życiu człowieka
• Rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającego nas świata
• Pogłębienie wiadomości nt. Zwierząt żyjących w polskich lasach
• Kształtowanie postaw proekologicznych
• Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
• Kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania, określenie liczebnikiem zbioru elementów
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
• Kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych

WIERSZ: “Polskie symbole” autor: Marcin Przewożniak
To nasza flaga. Barwy znajome
Na górze białe, na dole czerwone.
Czerwień to walka, miłość i wierność.
A biel? To czystość oraz szlachetność.
Czerwień? To tarcza. A biel? To orzeł.
Skąd to wiadomo? Sam sprawdzić możesz.
Popatrz na godło, Polaku mały,
W tarczy czerwonej jest Orzeł Biały.
Słuchaj “Mazurka”. Pieśń znajomej,
O tym, że Polska jest naszym domem.
Stojąc na baczność, w hymnie śpiewamy
Że jest ojczyzną, którą kochamy.

PIOSENKA: “Piosenka o prawach dziecka” słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
1. Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być.
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Ref. Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa

2. Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.

Ref. Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa/x2