Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka kwiecień
1.SPORT I ZDROWE ODŻYWIANIE, TO DLA CZŁOWIEKA WAŻNE ZADANIE
- wdrażanie do profilaktyki zdrowotnej,
- kształtowanie przekonania, że ruch i przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu,
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia, produktami zdrowymi i niezdrowymi,
- kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i higienicznych,
- utrwalenie nazw warzyw i owoców,
- kształtowanie aktywności ruchowej.
2.NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT W KOŁO
- umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych,
- wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów,
- umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym,
- rozwijanie mowy i doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego,
- wdrażanie do właściwego, bezpiecznego posługiwania się narzędziami oraz kształcenie umiejętności organizowania sobie miejsca do pracy.
3. CZTERY ŻYWIOŁY
- poznanie cech charakterystycznych dla danego żywiołu,
- poznanie zależności między człowiekiem a środowiskiem,
- wspieranie dzieci w podejmowaniu decyzji dotyczących dbania o środowisko w codziennym życiu,
- określenie zjawisk i zmian zachodzących w środowisku naturalnym,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- doskonalenie sprawności manipulacyjnej i manualnej.
4.STOP! ZABRANIAM! ZAKAZUJĘ! ŚMIECI W WORKI SIE PAKUJE!
- kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią,
- zapoznanie z przyczynami zanieczyszczenia środowiska naturalnego,
- rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy,
- zachęcanie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody,
- wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
WIERSZ “ MAŁY EKOLOG” MATEUSZ MOJSAK
Lubię dbać o środowisko i wiem o nim prawie wszystko,
Gaszę światło w toalecie, by nie brakło go na świecie,
Jeżdżę tylko na rowerze, bo to służy atmosferze,
Nie marnuje także wody, by świat zdrowy był i młody.
PIOSENKA “ NA PODWÓRKU” J. KUCHARCZYK
I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul -
podwórkowy chór.
II. Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki...
III. A tu są króliki
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki...