Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka kwiecień
1. Święta Wielkanocne
⦁ przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta,
⦁ wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej,
⦁ wyrabianie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, wdrażanie do słuchania koleżanek i kolegów,
⦁ rozwijanie możliwości wokalnych poprzez śpiew indywidualny i razem z grupą,
⦁ doskonalenie sprawności manualnych oraz poczucia estetyki w toku twórczych działań plastycznych.
2. Planety w kosmosie
⦁ wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach,
⦁ rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania muzyki,
⦁ nabywanie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków z przeprowadzonego eksperymentu i wdrażanie do współdziałania w małych grupach,
⦁ doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne,
⦁ rozwijanie sprawności fizycznej.
3. Dbamy o naszą planetę
⦁ kształtowanie szacunku do przyrody w jej naturalnej formie,
⦁ wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia,
⦁ dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony,
⦁ doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
⦁ rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
4. Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
⦁ zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wsi,
⦁ ćwiczenia prawidłowego funkcjonowania aparatu oddechowego i artykulacyjnego,
⦁ uświadomienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka,
⦁ umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka,
⦁ kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie oraz klasyfikowania według cech jakościowych.
"Piosenka ekologiczna" sł. i muz. J. Kucharczyk
1. Dymią kominy wielkich fabryk,
płynie brudna woda do rzek.
Chcemy oddychać powietrzem czystym,
czystą wodę mieć.
Ref.: Czysta woda zdrowia doda
– to każde dziecko wie.
Czysta woda zdrowia doda
– tobie, tobie i mnie.
2. Smog już pokrywa niebo całe
szarym dymem i szarą mgłą.
W rzekach jest coraz mniej rybek.
Kto to widział, kto?
Ref.: Czysta woda...
Wiersz pt. „Co słychać na wsi?” Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Klee! Klee!
Na stawie: Kwa! Kwa!
Na polu: Kraa!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.
Koło budy słychać: Hau!
A na progu: Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.
J. angielski
1. April Fool’s Day (Prima Aprilis) - zwyczaje i tradycje w Wielkiej Brytanii
2. Easter (Wielkanoc) - zwyczaje i tradycje w Wielkiej Brytanii; słownictwo typu: eggs, basket, bunny, rabbit, chicken, catkin, bonnet, egg rolling, egg hunt itp.
3. Springtime (wiosna) - słownictwo: stork, snowdrops, daffodils, tulips, flowerbed itd.
Gry, zabawy, piosenki tematyczne. Karty obrazkowe.