Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, styczeń
1.Sporty zimowe
•Poznanie zasad sportowego zachowania
•Poznanie kształtu litery u,U - zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego
•Poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej
•Doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie własnego ciała
•Rozwijanie umiejętności współpracy
•Rozwijanie sprawności fizycznej
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 8 – ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 8
•Ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych
2.Dzień Babi i Dzień Dziadka
•Uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
•Poznanie kształtu litery s,S - zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego
•Wprowadzanie do nauki pisania i czytania
•Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
•Rozwijanie motoryki małej i dużej
•Kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 9 – ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 9
•Rozwijanie słuchu muzycznego oraz pamięci słuchowej
•Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na konkretny temat
3.Karnawał
•Poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie
•Rozwijanie tężyzny fizycznej
•Poznanie kształtu litery b,B - zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 0 – ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 0
•Rozwijanie umiejętności tanecznych
•Rozwijanie empatii
•Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
•Rozwijanie logicznego myślenia
•Wdrażanie do kulturalnego zachowania
•Rozwijanie sprawności manualnej
4.Wszystko jest muzyką
•Rozwijanie percepcji słuchowych
•Poznanie kształtu litery n,N - zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 10 – ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 10
•Utrwalenie nazw instrumentów muzycznych
•Rozwijanie wielu grup mięśniowych
•Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
•Pobudzanie dzieci do ekspresji artystycznej
•Ćwiczenie percepcji wzrokowej
„Wszystkie dzieci dobrze wiedzą” – J. Bernat
Gdy zabawki porozrzucam,
moja mama złości się,
a gdy nie chcę ich pozbierać,
wtedy już jest bardzo źle.
Ale babcia mi pomoże
poukładać klocki w mig.
Za to wszystko droga babciu,
chcę Ci podziękować dziś.
Ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą
i się bardzo cieszą tym,
że do babci i do dziadka
zawsze można iść jak w dym!
Bo dziadkowie oraz babcie,
choć uwierzyć trudno w to,
kochają swe wnuczęta tak, jak mało kto!
Gdy zabawka się zepsuje,
tata mało czasu ma,
dziadek sam ją zreperuje,
naprawioną wnet mi da.
I zabierze mnie na spacer,
gdy jest ładny ciepły dzień.
Za to wszystko drogi dziadku,
dziś Ci podziękować chcę.
Ref…
Wiersz: „Na lodowisko!” Marlena Szeląg
Gdy za oknem sroga zima
i mróz tęgi mocno trzyma,
nie siedź w domu – w strachu, z nudą,
załóż kurtkę, czapkę grubą,
długi szalik, rękawiczki
i na zewnątrz otwórz drzwiczki.
Udaj się na lodowisko,
które jest tu całkiem blisko –
tam radości będzie wiele,
już tam są i przyjaciele.
Niech na nogach łyżwy siedzą,
lodowisko znów odwiedzą!
Gdy na lodzie w końcu staniesz,
już się z jazdą nie rozstaniesz –
pojedź prosto, w lewo, w prawo…
Jeśli wyszło – wielkie brawo!
Teraz zakręt, więc nie szalej!
Wolniej, szybciej, dalej, dalej…