Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, luty
1.Wszystko jest muzyką
•Wzbogacenie wiadomości na temat dawnych i współczesnych przedmiotów służących do odtwarzania muzyki
•Rozwijanie percepcji słuchowej
•Poznanie litery n, N
•Rozwijanie słuchu fonematycznego i świadomości fonologicznej
•Poznanie i pisanie po śladzie cyfry 10
•Utrwalanie poznanych liter
•Rozwijanie umiejętności rozróżniania i nazywania różnych emocji oraz nastrojów w muzyce
•Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej
•Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej
•Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracy
•Budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach
2.Pod ziemią, pod wodą
•Wzbogacenie wiadomości na temat bogactw naturalnych
•Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
•Poznanie litery w, W
•Wprowadzenie do pisania i czytania
•Wzbogacenie wiadomości na temat podwodnych zwierząt
•Rozwijanie umiejętności współpracy
•Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania
•Doskonalenie orientacji przestrzennej
•Rozwijanie słuchu muzycznego
•Wzbudzenie ciekawości świata
3.W kosmosie
•Wzbogacenie wiadomości na temat planet w Układzie Słonecznym
•Rozwijanie logicznego myślenie i słownictwa
•Poznanie litery p, P
•Utrwalanie wyglądu i brzmienia poznanych liter
•Rozwijanie sprawności manualnej
•Utrwalenie nazw figur geometrycznych
•Zapoznanie ze znakiem równości
•Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów
•Rozwijanie umiejętności wokalnych, kreatywności i wyobraźni
•Ćwiczenie pamięci
•Wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
•Wzbogacenie wiedzy na temat Księżyca
4.Prehistoryczny świat
•Zaciekawienie historią, zawodem paleontologa i archeologa
•Wzbogacanie słownictwa
•Poznanie kształtu litery j, J
•Doskonalenie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego
•Wprowadzenie do nauki czytania i pisania
•Wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie
•Rozwijanie umiejętności układania trzy- i czteroelementowych rytmów
•Wzbogacenie wiadomości na temat dinozaurów
•Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
•Budowanie wiary we własne siły
•Zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno- technicznych
,,Pan Astronom mówi o Księżycu” W. Chotomska
- Dookoła Ziemi
ciągle sobie biega
Księżyc- naszej Ziemi
najbliższy kolega.
Cały miesiąc musi
biegać dookoła,
zanim raz okrążyć
naszą Ziemię zdoła.
Słońce go oswietla-
tam gdzie Słońce zerka,
światło się odbija
tak jak od lusterka.
Sam Księżyc nie świeci,
to, co widać z Ziemi,
jest właśnie odbiciem
słonecznych promieni.
„Słonko dzisiaj nas zbudziło” sł. A. Kamińska muz. tradycyjna
Słonko dzisiaj nas zbudziło
wcześnie tak, wcześnie tak
W nos połaskotało miło
Właśnie tak ,właśnie tak!
Kiedy do przedszkola szliśmy
Tup, tup, tup! Tup, tup, tup!
Wróbel brał w kałuży prysznic
Chlup, chlup, chlup! Chlup, chlup, chlup!
Jeszcze piątki sobie damy
Hej, hej, cześć! Hej, hej cześć!
I śniadanko zaczynamy
Mniam, mniam mniam! Czas coś zjeść!
J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy