Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, luty

1.Wszystko jest muzyką
•Wzbogacenie wiadomości na temat dawnych i współczesnych przedmiotów służących do odtwarzania muzyki
•Rozwijanie percepcji słuchowej
•Poznanie litery n, N
•Rozwijanie słuchu fonematycznego i świadomości fonologicznej
•Poznanie i pisanie po śladzie cyfry 10
•Utrwalanie poznanych liter
•Rozwijanie umiejętności rozróżniania i nazywania różnych emocji oraz nastrojów w muzyce
•Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej
•Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej
•Rozwijanie sprawności fizycznej i umiejętności współpracy
•Budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach

2.Pod ziemią, pod wodą
•Wzbogacenie wiadomości na temat bogactw naturalnych
•Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
•Poznanie litery w, W
•Wprowadzenie do pisania i czytania
•Wzbogacenie wiadomości na temat podwodnych zwierząt
•Rozwijanie umiejętności współpracy
•Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania
•Doskonalenie orientacji przestrzennej
•Rozwijanie słuchu muzycznego
•Wzbudzenie ciekawości świata

3.W kosmosie
•Wzbogacenie wiadomości na temat planet w Układzie Słonecznym
•Rozwijanie logicznego myślenie i słownictwa
•Poznanie litery p, P
•Utrwalanie wyglądu i brzmienia poznanych liter
•Rozwijanie sprawności manualnej
•Utrwalenie nazw figur geometrycznych
•Zapoznanie ze znakiem równości
•Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów
•Rozwijanie umiejętności wokalnych, kreatywności i wyobraźni
•Ćwiczenie pamięci
•Wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
•Wzbogacenie wiedzy na temat Księżyca

4.Prehistoryczny świat
•Zaciekawienie historią, zawodem paleontologa i archeologa
•Wzbogacanie słownictwa
•Poznanie kształtu litery j, J
•Doskonalenie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego
•Wprowadzenie do nauki czytania i pisania
•Wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie
•Rozwijanie umiejętności układania trzy- i czteroelementowych rytmów
•Wzbogacenie wiadomości na temat dinozaurów
•Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
•Budowanie wiary we własne siły
•Zachęcanie do starannego wykonywania prac plastyczno- technicznych

,,Pan Astronom mówi o Księżycu” W. Chotomska
- Dookoła Ziemi
ciągle sobie biega
Księżyc- naszej Ziemi
najbliższy kolega.
Cały miesiąc musi
biegać dookoła,
zanim raz okrążyć
naszą Ziemię zdoła.
Słońce go oswietla-
tam gdzie Słońce zerka,
światło się odbija
tak jak od lusterka.
Sam Księżyc nie świeci,
to, co widać z Ziemi,
jest właśnie odbiciem
słonecznych promieni.

„Słonko dzisiaj nas zbudziło” sł. A. Kamińska muz. tradycyjna
Słonko dzisiaj nas zbudziło
wcześnie tak, wcześnie tak
W nos połaskotało miło
Właśnie tak ,właśnie tak!
Kiedy do przedszkola szliśmy
Tup, tup, tup! Tup, tup, tup!
Wróbel brał w kałuży prysznic
Chlup, chlup, chlup! Chlup, chlup, chlup!
Jeszcze piątki sobie damy
Hej, hej, cześć! Hej, hej cześć!
I śniadanko zaczynamy
Mniam, mniam mniam! Czas coś zjeść!

J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy