Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, listopad

1.Mała i duża ojczyzna
•Poszerzanie słownika czynnego - poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska
•Rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych
•Rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
•Poznanie kształtu litery M,m – zachęcanie do nauki czytania
•Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy głoskowej
•Rozwijanie sprawności fizycznej
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 4 – ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4
•Utrwalanie kształtu i nazw figur geometrycznych
•Rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego

2.W świecie wyobraźni
•Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, wprowadzenie pojęcia – wyobraźnia
•Poznanie kształtu litery T,t – wprowadzenie do nauki pisania i czytania
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 5 – ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5
•Poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
•Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
•Rozwijanie motoryki małej i dużej
•Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
•Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

3.Przygotowania do zimy
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat - wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt i ich nawyków żywieniowych
•Poznanie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy różnych zwierząt,
•Poznanie kształtu litery D,d - zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego
•Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
•Kształtowanie sprawności fizycznej
•Przeliczania i rozwiązywania zadań z treścią
•Rozwijanie sprawności manualnej

4.Nasze ciało
•Poznanie części ciała i roli niektórych organów
•Poznanie podstawowych wiadomości na temat zmysłów i narządów zmysłów
•Poznanie wybranych zasad zdrowego stylu życia
•Poznanie kształtu litery Y,y - zachęcanie do nauki czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego
•Rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności językowych, przeliczania, określania głoski w nagłosie i wygłosie
•Rozwijanie wielu grup mięśniowych
•Kształtowanie umiejętności odwzorowywania
•Wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
•Rozwijanie umiejętności wokalnych

„W krainie figur”
sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Anna Maria Huszcza
Tu z wielokątów drewnianych – płot,
Z kół i trójkątów – na płocie kot.
A z jakich figur, kto mi podpowie,
mogliby powstać mali ludkowie?

Ref.: W krainie figur – wszystko jest proste.
Tu z prostokątów powstają mosty.
Słoneczne koło świeci na dachy,
grzejąc trójkąty z czerwonej blachy.
W domach z kwadratów okna otwarte,
a prosta linia wyznacza parter. (x2)

Koło to głowa, z trójkąta – dziób.
Brzuch – z prostokąta najlepiej zrób.
Trójkątne skrzydło, trójkątny ogon.
Co to? Już wszyscy odgadnąć mogą!

Ref.: W krainie figur – wszystko jest proste...

Dzyń, dzyń, czy słyszysz? Te koła dwa
w dal cię poniosą. Wyprawa trwa!
Dwa prostokąty tuż pod stopami
Śmiało, pedałuj! Droga przed nami!

Ref.: W krainie figur – wszystko jest proste...

Wiersz: ,,Globus” Jan Brzechwa
W szkole
Na stole
Stał globus –
Wielkości arbuza,
Aż tu naraz jakiś łobuz
Nabił mu guza.
Z tego wynikła
Historia całkiem niezwykła:
Siedlce wpadły do Krakowa,
Kraków zmienił się w jezioro,
Nowy Targ za San się schował,
A San urósł w górę sporą.
Tatry, nagle wywrócone,
Okazały się w dolinie,
Wieprz popłynął w inną stronę
I zawadził aż o Gdynię.
Tam gdzie wpierw płynęła Wisła,
Wyskoczyła wielka góra,
Rzeka Bzura całkiem prysła,
A powstała góra Bzura.
Stary Giewont zląkł się wielce
I przykucnął pod parkanem,
Każdy myślał, że to Kielce,
A to było Zakopane.
Łódź pobiegła pod Opole
W jakichś bardzo ważnych sprawach –
Tylko nikt nie wiedział w szkole,
Gdzie podziała się Warszawa.
Nie było jej na Śląsku ani w Poznańskiem,
Ani na Pomorzu, ani pod Gdańskiem,
Ani na Ziemiach Zachodnich,
Ani na północ od nich,
Ani blisko, ani daleko,
Ani nad żadną rzeką,
Ani nad żadnym z mórz.
Po prostu przepadła – i już!
Trzeba prędzej oddać globus do naprawy,
Bo nie może Polska istnieć bez Warszawy!