KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień

1. Wspominamy wakacje.

  • Poznanie sposobów spędzenia wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy.
  • Rozpoznawanie oznaczeń i charakterystycznych miejsc na mapie Polski i Europy.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów.
  • Rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich.
  • Rozwijanie umiejętności pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby.
  • Budzenie postaw zainteresowania drugą osobą.
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola (podczas zabaw w sali, w ogrodzie, w szatni itp.).
  • Poznawanie zasad zgodnej komunikacji (np. nieprzerywanie wypowiedzi innych, niepodnoszenie głosu w przypadku różnicy zdań, patrzenie w kierunku rozmówcy itp.)
  • Rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście, uczciwość, odwaga, tolerancja
  • Ustalanie położenia obiektów względem własnej osoby.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej.

2. Nasze przedszkole

  • Rozwijanie umiejętności opisywania i charakteryzowania kącików tematycznych poprzez wypowiedzi i klasyfikowanie przedmiotów.
  • Rozbudzanie zainteresowań i ciekawości poznawczej.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad zgodnej zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej i sylabowej wyrazów.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi orientacji w przestrzeni.
  • Utrwalanie pojęć prawa i lewa strona.
  • Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania oceny swoich zachowań w stosunku do przyjętych zasad i norm.

3. Jestem bezpieczny.

  • Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach.
  • Przypomnienie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych.
  • Rozumienie konieczności poruszania się bezpiecznie po oznaczonych przejściach dla pieszych.
  • Wyodrębniania samogłoski "o" w nagłosie.
  • Rozwijanie kompetencji językowych w trakcie zabaw i wypowiedzi dzieci.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Utrwalanie nazw figur geometrycznych.
  • Konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych.
  • Kształtowanie pamięci wzrokowej i słuchowej.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy i gry.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania budowy piosenki.

4. Pomocna dłoń

  • Rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomymi.
  • Kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi.
  • Poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi.
  • Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej wyrazów – wyodrębnianie głoski „a” w nagłosie i wygłosie.
  • Zapoznanie z graficznym znakiem litery A, a.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej jako przygotowanie do czytania.
  • Utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy telefonicznej w celu wezwania pomocy.
  • Poznanie specyfiki pracy strażaka, sprzętu ratowniczego.

5. Idzie jesień przez świat.

  • Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie i w ogrodzie.
  • Rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej.
  • Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego budowania zdań.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i płynności ruchów ręki dominującej.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Reagowanie na ustalone sygnały.

Wiersz „Przedszkolaki rozwijają talenty” A. U. Kamińska

Aby w przedszkolu było nam miło,

by się do niego chętnie chodziło,

musimy poznać pewne zasady

i ich przestrzegać. To cenne rady.

Na przykład takie: „Słucham się pani

I zgodnie bawię się z kolegami”.

Jedna z ważniejszych, o której powiem,

mówi: „Zostawiaj porządek po sobie!”,

bo gdy do sali wchodzimy z rana,

to sala pięknie jest posprzątana.

Każdy miś, lala, kredka, książeczka,

mają swe miejsce gdzieś na półeczkach.

Więc gdy się kończy wspólna zabawa,

to się na miejsce wszystko odkłada.

I wtedy każdy łatwo znajduje

przedmiot, który go interesuje

i którym lubi bawić się stale,

no i rozwijać przy tym swój talent!

Ola blok bierze i farb pudełko.

Marzy, by zostać malarką wielką.

Piotrek z klockami wyciąga skrzynię.

Znów coś buduje! Rośnie inżynier!

Kasia i Hania taniec wciąż ćwiczą.

Każda z nich pragnie być baletnicą.

Bartek po Sali autem kursuje.

Chce być kierowcą, już się szykuje!

Amelka pichci coś w małym garnkach.

Może to będzie pani kucharka?

Jaś ciągle bawi się samolotem.

Tak chciałby kiedyś zostać pilotem!

Każdy rozwija tu swój talencik.

Grunt to porządek i dobre chęci!

 

Piosenka „Czuję świat”

1. Codziennie widzę świat i słyszę, jak rośnie kwiat.

Gdy pójdę w góry, poczuję, jak pachnie wiatr – mmmmm.

I lody zjem ze trzy, i dotknę chłodnej mgły,

bo WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ, SMAKUJĘ, DOTYKAM!

 

Ref.: Moje oczy widzą świat w kolorach, barw chyba sto.

Moje uszy słyszą to, co muszą i co chcą.

A mój nosek wącha, wącha, wącha, w buźce czuję smak.

A gdy dotknę czegoś tu i tam, to już wiem,

jakie szczęście mam!

 

2. Codziennie patrzę w krąg i słyszę, jak brzęczy bąk.

A w kuchni pachną ciasteczka z maminych rąk – mmmmmm.

Smak pyszny: mniam, mniam, mniam, już dłonie w ciastkach mam,

bo WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ, SMAKUJĘ, DOTYKAM!

 

Ref.: Moje oczy widzą świat…