Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień
I. To jestem ja
• poznawanie kącików zainteresowań, omówienie sposobu korzystania z nich,
• zapoznanie z rówieśnikami i ich imionami,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie umiejętności współpracy,
• poznanie zasad obowiązujących w grupie i w przedszkolu.
II. Moja grupa
• wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
• budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności,
• poznanie sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw,
• wdrażanie do przestrzeganie bezpiecznej zabawy w sali i w ogrodzie przedszkolnym.
III. Moja droga do przedszkola
• przyswojenie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
• poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze,
• rozwijanie umiejętności nazywania i rozpoznawania kolorów,
• odczuwanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw.
IV. Idzie jesień kolorowa
• rozbudzenie zainteresowań światem przyrody,
• poznanie oznak jesieni,
stworzenie kącika przyrody ze zgromadzonego materiału przyrodniczego: kasztany, żołędzie, liście,
• zapoznanie z jesiennymi zwyczajami oraz z wybranymi mieszkańcami lasu, parku
rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość,
• poszerzenie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem materiały przyrodniczego.
Piosenka: Do przedszkola idzie maluch (sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Mielnicka - Sypko)
1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.
2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.
3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop.
Wiersz: „Idziemy do przedszkola”
Idziemy do przedszkola
przedszkole już nas woła.
Lalki, misie, klocki lego,
a więc rękę daj kolego!
Poskaczemy, pośpiewamy,
dobry humor tutaj mamy…