Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień

1. Razem w pracy i w zabawie
• ustalenie zasad obowiązujących w grupie oraz na terenie przedszkola
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
• rozwijanie sprawności manualnej
• doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania oraz wykonywania poleceń wg instrukcji
• doskonalenie syntezy, analizy głoskowej i sylabowej

2. Letnie wspomnienia
• klasyfikowanie obiektów wg określonej cechy
• doskonalenie pamięci i uwagi
• poznanie charakterystycznych cech krajobrazów (górskiego, morskiego, mazurskiego)
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
• doskonalenie wrażliwości słuchowej
• doskonalenie umiejętności współpracy
• rozwijanie mowy

3. Wyspa uśpionej Syrenki- origami baja
• doskonalenie współpracy w grupie
• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i rozumienia tekstu literackiego
• rozwijanie motoryki małej
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
• wzbogacanie słownictwa
• rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia
• rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

4. Bezpieczeństwo najważniejsze
• przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy
• utrwalenie numerów alarmowych
• kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
• doskonalenie syntezy i analizy słuchowej
• doskonalenie orientacji w przestrzeni i na płaszczyźnie
• rozwijanie sprawności fizycznej
• ćwiczenie pamięci i umiejętności logicznego myślenia
• utrwalenie nazw figur geometrycznych

Piosenka „Podajmy sobie ręce”
1. Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,
a my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref.:Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
2. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.
Ref.:Podajmy sobie...
3. Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry,
nieskończone drogi, zachmurzone chmury.
Ref.: Podajmy sobie...

Wiersz „Gdy zamierzasz przejść ulicę” W. Chotomska
Gdy zamierzasz przejść ulicę
1. Na chodniku przystań bokiem.
2. Popatrz w lewo bystrym okiem.
3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.
4. Znów na lewo spójrz powoli.
5. Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie.
Każdy uczeń, nawet mały,
Zna na pamięć te sygnały
I odróżnia na ulicach
Wszystkie znaki na tablicach.
Gdy widzimy, że kolega
pędzi i na jezdnię wbiega, to wołamy:
– Wracaj kłusem,
bo nie jesteś autobusem!
Gdy ujrzymy czytelnika,
co na jezdnię zszedł z chodnika.
zawołajmy doń z daleka:
– Jezdnia to nie biblioteka!
Do tramwaju nie skacz w biegu
i powstrzymaj swych kolegów.
Jeśli skoki chcą trenować,
na boisko ich zaprowadź.
Tych, co się czepiają wozów,
w mig bierzemy pod swój dozór,
Złapmy ich za mankiet spodni
i krzyknijmy: – Marsz, na chodnik!
Gdy na jezdni nam się zdarzy
ujrzeć piłkę i piłkarzy,
to wołamy bez obawy:
– Jezdnia nie jest do zabawy!
Dzwonek dzwoni,
więc do klasy wskakujemy zgrabnym susem
i z chodzenia po ulicach
dostajemy piątkę z plusem!