Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień
1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
- Zapoznanie dzieci z otoczeniem przedszkolnym, innymi przedszkolakami
- Poznanie zasad bezpieczeństwa na terenie przedszkola (podczas zabaw w Sali, na podwórku, w szatni itp.)
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zabawowych
- Kształtowanie świadomości własnego Ja i orientacji przestrzennej
- Pomaganie dzieciom w lepszym funkcjonowaniu społecznym przez zabawy integracyjne i ćwiczenia rytmiczno-muzyczne
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia
- Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;
2. Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim;
- Poszerzenie słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego;
- Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia
- Wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia oraz zawodów związanych z udzielaniem pomocy w różnych sytuacjach (nauczyciel, lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny, policjant, strażak)
- Rozbudzanie intuicji geometrycznej
- Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego
3. Wyprawa w nieznane – podwodny świat
- Poszerzanie wiedzy o zwierzętach, roślinach żyjących w morzu
- Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- Kształtowanie nawyku utrzymania ładu i porządku w miejscu zabawy i pracy. Dbałość o zachowanie czystości
- Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
Piosenka „Gdzieś w głębinach morskich fal”
1. Gdzieś w głębinach morskich fal
gdzieś w głębinach morskich fal
Urządziły ryby bal
urządziły ryby bal
I płetwami pach – pach
z dna podniosły cały piach
Ref: Plum - plum – plum
Jest dziki tłum
Śpiewy, tańce co za szum
Skacze ryba nad falami
Płyńcie do nas, tańczcie z nami
2. Żółw z żółwicą tańczą też
żółw z żółwicą tańczą też
Razem z nimi morski jeż
razem z nimi morski jeż
Tuńczyk rzekł do starej foki
Przez sardynki mylę kroki
Ref: Plum – plum -
3. Rekin gra na saksofonie
rekin gra na saksofonie
A na trąbach morskie słonie
a na trąbach morskie słonie
Ośmiornica na gitarze
Sieć rozlewa soki w barze
Ref: Plum – plum -
Wiersz „Przechodzimy przez ulicę” Badalska Wiera
Kiedy światło jest zielone
można przejść na drugą stronę,
a gdy świeci czerwone
przechodzenie zabronione!
Gdy zamierzasz przejść ulicę
na chodniku przystań bokiem,
popatrz w lewo bystrym okiem,
skieruj w prawo wzrok sokoli,
znów w lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna - więc swobodnie
mogą przez nią przejść przechodnie.
Kiedy chcę przez jezdnię
przejść na drugą stronę,
przystaję i ze światłami
gram w zielone.