Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka styczeń
1. Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
• rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form wyrazu
• wdrażanie do uczenia się na pamięć oraz recytowania utworu literackiego
• kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji
• rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji
• umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac
2. Mierzymy czas
• Kształtowanie umiejętności dostrzegania i odtwarzania rytmu, powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich
• Rozwijanie świadomości rytmicznej organizacji czasu
• Poszerzenie zasobu słownictwa i pojęć związanych z mierzeniem, określaniem czasu
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku
• Doskonalenie umiejętności stosowania technik twórczego myślenia i rozwijanie wyobraźni podczas działania i zabaw słownych
• Uświadomienie konieczności racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil
• Kształtowanie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów w różnych sytuacjach zadaniowych
3. Kocham Babcię, Kocham Dziadka, bycie z nimi to jest gratka
• budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzenie szacunku i przywiązania wobec dziadków
• rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu
• doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
• wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 przez manipulowanie przedmiotami
• umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością
4. W poszukiwaniu mądrości
• Okazywanie szacunku autorytetom moralnym i intelektualnym
• Dostrzeganie cech charakteru sprzyjających rozwijaniu zdolności i talentów
• Wdrażanie do szukania i korzystania z różnorodnych źródeł wiedzy
• Doskonalenie umiejętności dokonywania oceny postępowania innych i odróżniania spraw ważnych od błahych
• Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmów, których podstawą jest umiejętne słuchanie innych i poprawne wyrażanie własnych myśli
• Rozwijanie wiary we własne możliwości oraz wytrwałości w dążeniu do celu i umiejętności planowania działań
Piosenka „Moja babcia nie jest siwa”
Moja babcia nie jest siwa,
świetnie biega, nieźle pływa
dobrze wie, co słychać w świecie
bo się zna na Internecie
babcia, babcia, ukochana
babcia, babcia, roześmiana
jeszcze wnukom siły doda
babcia, babcia, ukochana
babcia, babcia, roześmiana
jeszcze wnukom siły doda
z dziadkiem lubię łowić ryby
albo walczyć tak na niby
z nim zdobywam górskie szczyty
bo to kompan znakomity
dziadek, dziadek ukochany
dziadek, dziadek
niezrównany
dziadek życia wciąż ciekawy
zawsze chętny do zabawy
dziadek, dziadek ukochany
dziadek, dziadek
niezrównany
dziadek życia wciąż ciekawy
zawsze chętny do zabawy
z babcia gadam sobie szczerze
z dziadkiem jeżdżę na rowerze
bardzo lubię pić herbatkę,
z moja babcią, z moim dziadkiem
dziadek z babcią – przyjaciele
dziadek z babcią – tropiciele
marzeń, przygód i zagadek
super babcia, super dziadek!
dziadek z babcią – przyjaciele
dziadek z babcią – tropiciele
marzeń, przygód i zagadek
super babcia, super dziadek!
Wiersz
Za to, że codziennie siebie ofiarujesz,
Za troskę i cierpliwość
Tobie Babciu dziś dziękuję.
Za ciepło, którego nie znajdę w żadnej innej osobie.
Za miłość i opiekę
Dziś dziękuję Babciu Tobie!
Jesteś dla mnie miłości i ciepła ostoją.
Jesteś Babcią najwspanialszą,
a do tego moją!