Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka styczeń
1. Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
- rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form wyrazu
- wdrażanie do uczenia się na pamięć oraz recytowania utworu literackiego
- kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji
- rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji
- umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac
2. Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
- budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzenie szacunku i przywiązania wobec dziadków
- rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 przez manipulowanie przedmiotami
- umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością
3. Ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa
- zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie motoryki małej i dużej podczas zabaw na świeżym powietrzu
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych
- uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury
- kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek
- uwrażliwienie dzieci na potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
4. W karnawale nie siedzimy w domu wcale
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zabawowych
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- wykonuje proste eksperymenty i wyciąga z nich wnioski
- czerpie radość ze wspólnej zabawy
- kształtowanie orientacji przestrzennej
Piosenka „Kto to taki?”
1. Kto to taki? Kto to taki,
kto pomysłów tysiąc ma?
Kto to taki? Kto to taki,
kto historię świata zna?
Kto to taki? Kto to taki,
z kim pierogi mogę gnieść?
To pytanie moi mili
niepotrzebne dzisiaj jest!
Ref: To Babcia i Dziadek
i to nie jest przypadek,
że w serduszku chowam dla Nich
miejsca tyle jak stąd do gwiazd!
To Babcia i Dziadek
i to nie jest przypadek,
że dziś powiem po raz setny:
Kocham Was!!!
2. Kto to taki? Kto to taki,
kto ma zawsze dla mnie czas?
Kto to taki? Kto to taki,
kto zabawą zajmie nas?
Kto to taki? Kto to taki,
kto warkocze umie pleść?
To pytanie moi mili
niepotrzebne dzisiaj jest!
Ref: To Babcia i Dziadek.....
Wiersz „Bal przedszkolaków”
Dziś w przedszkolu jest wesoło,
Będzie dużo skocznych tańców,
Mamy już przeróżne stroje,
Bo to bal jest przebierańców.
Trzy dziewczynki się przebrały
Za księżniczki z koronami,
Są biedronki oraz pszczółki
I motylki ze skrzydłami.
Adaś ma strój Supermana,
Dwóch chłopaków jest misiami.
A rycerze i krasnale
Tańczą już z policjantami.
Gra muzyka, słychać śpiewy,
Wszyscy dobrze się bawimy.
To impreza znakomita,
Takie bale my lubimy!