Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka, październik
I.Idzie jesień…przez ogród i las
•poznawanie różnych owoców i warzyw,
•uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw,
•rozwijanie sprawności manualnej,
•rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie umiejętności współpracy,
•rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
•rozwijanie inwencji twórczej.
II.Idzie jesień…do zwierząt
•Rozwijanie koncentracji uwagi,
•Zapoznanie ze sposobem przygotowywania zwierząt do zimy,
•Wzbogacanie słownictwa,
•Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,
•Poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt leśnych,
•Kształtowanie postaw proekologicznych.
III.Co z czego otrzymujemy
•Zapoznanie dzieci ze sposobem pieczenia chleba,
•Rozwijanie sprawności rąk,
•Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4,
•Integracja grupy rówieśniczej,
•Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
IV.Idzie jesień… z deszczem
•Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
•Poznawanie roli wody w życiu człowieka,
•Kształtowanie poczucia rytmu,
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
•Utrwalanie pojęć: mały, duży.
V.Moja rodzina
•Wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną,
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
•Rozwijanie umiejętności wokalnych,
•Kształtowanie pojęcia para,
•Rozwijanie koncentracji uwagi,
•Rozwijanie pamięci
Piosenka: Wesoła zabawa
1.Jedna noga, druga noga, Tupiemy nogami.
Jeśli tylko masz ochotę potup razem z nami.
Ref. Tupu-tupu, tup, tup, raz, dwa, trzy
teraz ze mną tupiesz ty.
2.Jedną rękę, drugą rękę, teraz podam tobie.
W małych kołach dookoła zatańczymy sobie.
Wiersz:
Hopsasa!
Oto ja!
Rączki dwie, nóżki dwie
Hopsasa! To się wie!
Głowa dwoje uszu ma,
Oczy, broda, usta, nos,
No i włosów cała moc.
Hopsasa oto ja!