Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik

1. Witaminy hop do brzuszka i marchewka i pietruszka
• Poszerzenie wiedzy z dziedziny przyrody
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych
• Kształtowanie intuicji matematycznej
• Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
• Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem oraz sposobem wykorzystania warzyw

2. Jabłka, śliwki i morele w sadzie jest owoców wiele
• Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich występowania – sadem
• Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych
• Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej
• Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo – ruchowej
• Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom
• Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych

3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
• Dostrzeżenie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku
• Zwrócenie uwagi na specyficzny kolor jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz ich piękno
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania
• Rozwijanie u dzieci uważnego słuchania opowiadań i wierszy

4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
• Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej
• Rozbudzenie poczucia estetyki
• Wdrażanie do poszanowania przyrody

Wiersz
,,A to kapelusz” Hanna Ożogowska
- Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?
- Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.

Piosenka „Kolorowe listki”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.