Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty
1. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
⦁ poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu,
⦁ kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych,
⦁ nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy,
⦁ rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość,
⦁ rozwijanie zdolności dostrzegania i kontynuowania rytmów.
2. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
⦁ uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu,
⦁ doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci,
⦁ wzbogacenie wiedzy o sportach zimowych,
⦁ doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów,
⦁ utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt,
⦁ rozwijanie motoryki dużej i małej, wspomaganie integracji sensorycznej.
3. Baśnie, bajki, bajeczki
⦁ doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
⦁ rozwijanie koncentracji uwagi,
⦁ poznawanie literatury dziecięcej i rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
⦁ dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich,
⦁ rozwijanie sprawności manualnej,
⦁ wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
4. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
⦁ rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów,
⦁ poszerzanie wiedzy dzieci o teatrze,
⦁ bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role,
⦁ rozwijanie umiejętności czekania na swoją kolej,
⦁ kształtowanie prawidłowej postawy w toku wykonywania ćwiczeń ruchowych.
Piosenka pt.: ,,Jadą w saniach dzieci”
Jadą w saniach dzieci, tra, la, la, la, la,
śnieżek z nieba leci, tra, la, la, la, la,
Jadą w saniach dzieci, tra, la, la, la, la,
śnieżek z nieba leci, tra, la, la, la, la,
A koniki, tup, tup, tup,
A koniki, tup, tup, tup,
A koniki, tup, tup, tup,
Dzieci z sanek spadły, siup.
Wiersz pt. „Moje bajki” B. Szelągowskiej
Gdy wieczór nadchodzi z książkami się witam,
siadam cichutko, a mama mi czyta.
I czyta mi bajki o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie, to mi się wydaje,
że widzę naprawdę te postacie z bajek.
J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy