Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka luty

1. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
⦁ poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu,
⦁ kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych,
⦁ nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy,
⦁ rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość,
⦁ rozwijanie zdolności dostrzegania i kontynuowania rytmów.

2. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
⦁ uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu,
⦁ doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci,
⦁ wzbogacenie wiedzy o sportach zimowych,
⦁ doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów,
⦁ utrwalenie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt,
⦁ rozwijanie motoryki dużej i małej, wspomaganie integracji sensorycznej.

3. Baśnie, bajki, bajeczki
⦁ doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
⦁ rozwijanie koncentracji uwagi,
⦁ poznawanie literatury dziecięcej i rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
⦁ dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich,
⦁ rozwijanie sprawności manualnej,
⦁ wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci i rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

4. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
⦁ rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów,
⦁ poszerzanie wiedzy dzieci o teatrze,
⦁ bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role,
⦁ rozwijanie umiejętności czekania na swoją kolej,
⦁ kształtowanie prawidłowej postawy w toku wykonywania ćwiczeń ruchowych.

Piosenka pt.: ,,Jadą w saniach dzieci”
Jadą w saniach dzieci, tra, la, la, la, la,
śnieżek z nieba leci, tra, la, la, la, la,
Jadą w saniach dzieci, tra, la, la, la, la,
śnieżek z nieba leci, tra, la, la, la, la,

A koniki, tup, tup, tup,
A koniki, tup, tup, tup,
A koniki, tup, tup, tup,

Dzieci z sanek spadły, siup.                                               

Wiersz pt. „Moje bajki” B. Szelągowskiej
Gdy wieczór nadchodzi z książkami się witam,
siadam cichutko, a mama mi czyta.
I czyta mi bajki o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie, to mi się wydaje,
że widzę naprawdę te postacie z bajek.

J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy