Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka listopad
- Hula, psoci, hałasuje to jesienny wiatr figluje
- Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu;
- Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych;
- Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
- Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
- Wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną, a potem jeszcze na inną;
- Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej
- Warszawa to moja stolica, Polska to mój kraj
- kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby, rozumienia roli i wiążących się z nią zadań jako członka narodu (Polka/Polak)
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki
- tworzenie kącika patriotycznego przy okazji świąt narodowych i ważnych dla kraju wydarzeń
- kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego
- rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)
- słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy
- Deszczowa muzyka
- wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- rozpoznawanie rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza)
- współdziałanie z rówieśnikami podczas różnych zabaw i wykonywania zadań
- wykazywanie zainteresowania czytaniem
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, rozumienie, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
- zrozumienie właściwości wody, jej stanów skupienia podczas doświadczeń
- W zdrowym ciele zdrowy duch
- zachowywanie bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na świeżym powietrzu
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
- umacnianie wiary we własne możliwości, budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytania, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- poznanie zasad zdrowego odżywiania
- Jak dobrze być razem
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej
- nabywanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami (np. podczas czekania na swoją kolej lub podczas przegranej)
- rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
- wprowadzenie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
- uświadomienie, czym jest szacunek, przyjaźń i dlaczego jest to tak ważne w odniesieniu do siebie i innych
- odczuwanie pozytywnego wpływu innych poprzez pozytywne komunikaty słowne
- wypowiadanie się na interesujące tematy i/lub budowanie poprawnych wypowiedzi słownych
- doskonalenie kompetencji matematycznych: orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni, rozpoznawanie figur geometrycznych, przeliczanie elementów w zbiorze
Piosenka "Pan Listopad"
Pan Listopad gra na basie
Dylu dylu bum
Na jesiennym graniu zna się
Trawką dotknął strun
Wesoło gra muzyka
Pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz, gdy chcesz
Pan Listopad gra na bębnie
Bara bara bam
Z deszczem puka równo, pięknie
Koncert daje nam
Wesoło gra muzyka
Pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz, gdy chcesz
Pan Listopad gra na flecie
Fiju, fiju, fiu
Z liści złotych ma berecik
A kubraczek z nut
Wiersz "Zdrowy Przedszkolak"
Żeby zdrowym być jak ryba, trzeba jeść kasze, owoce, warzywa.
Nie czekoladki i landrynki, ale owocowe i warzywne witaminki.
Żeby zdrowym być, trzeba też o czystość dbać,
codziennie się myć i ubranka swoje prać.
Po co mają krążyć plotki, że czyściejsze od nas kotki?.
Zdrowy ,czysty przedszkolaczek lubi biegać, chętnie skacze.
Wie to każdy zuch, że dla zdrowia potrzebny jest ruch.