Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze, wiersz i piosenka kwiecień
1. Mamy różne charaktery
• rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
• uświadomienie istnienia różnych wartości,
• rozwijanie mowy,
• kształtowanie postaw prospołecznych,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozwijanie umiejętności porównywania długości,
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
2. Wiosna na wsi
• rozwijanie wiedzy przyrodniczej
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt mieszkających na wsi,
• rozwijanie logicznego myślenia
• rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,
• wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci.
3. Dbamy o przyrodę
• wzbogacanie wiedzy o sposobach ochrony przyrody,
• przypomnienie zasad segregowania śmieci,
• zapoznanie z przyczynami zanieczyszczenia środowiska,
• uświadamianie skutków działalności człowieka na środowisko,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• kształtowanie opiekuńczego stosunku względem planety,
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
4. Polska – moja ojczyzna
• rozwijanie mowy,
• wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
• utrwalenie wyglądu polskich symboli narodowych,
• rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
• rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,
• rozwijanie zainteresowań badawczych,
• rozwijanie sprawności fizycznej.
Piosenka: To po prostu my (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1.Rozweselić smutasa to niełatwe zadanie.
Uspokoić złośnika to kolejne wyzwanie.
I powstrzymać wesołka, który wciąż ze śmiechu pęka.
I przytulić strachusia, co wszystkiego się lęka.
Ref.: To są takie nasze codzienne sprawy.
Jak je rozwiązywać, każdy jest ciekawy.
Mamy różne charaktery, ale wiemy,
że zawsze życzliwi być chcemy, że zawsze życzliwi być chcemy.
2. Dobry humor u jednych, a u drugich wciąż dąsy.
Z jednej strony wciąż smutki, z drugiej – radość i pląsy!
Ufność, duma, bezradność, fascynacja i zdumienie.
To jest w nas gdzieś głęboko, ale można to zmieniać.
Ref.: To są takie nasze codzienne sprawy…
Wiersz: „Dzieci dbają o środowisko” ( Bożena Forma)
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.