Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zabawy rytmiczne część 2

Lekcja 2

 Witajcie kochani Uczniowie i drodzy Rodzice,

Tematem dzisiejszej lekcji będzie kreatywność. Jeśli jeszcze nie wiecie, co to słowo oznacza zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku. Wybaczcie mi nieprofesjonalną jakość nagrania. Cóż, lepszy ze mnie muzyk niż informatyk :-) Trzeba jednak przyznać, że starałam się użyć kreatywności i pomysłowości, żeby poradzić sobie jak najlepiej z tym zadaniem. Umieściłam w nim najlepsze pomysły moich uczniów, a waszych kolegów (cudowne, własnoręcznie robione instrumenty, wierszyki ułatwiające naukę, czy patent na popsute koła od resorka). Mam nadzieję, że będą dla Was inspiracją. 

https://www.youtube.com/watch?v=hKjI7GrHpFw&list=PLU-643YL6_dIqBZiCgvjowKrTCubIwcu5&index=12

https://www.youtube.com/watch?v=bh3BJ_bbuVU&list=PLU-643YL6_dIqBZiCgvjowKrTCubIwcu5&index=13

 

Oprócz filmiku, obejrzyjcie teledysk do piosenki ,,Ania” i wymyślcie do niego superowy, pomysłowy układ taneczny. Możecie kierować się tekstem i na przykład, na słowa:

 Rozweseli Cię– pokazanie rękoma uśmiechu

Gdy zachmurzysz się – spuszczona głowa i mina, jak u zwiędniętej marchewki :-)

Jeżdżę na rowerze – obracanie rękoma jak kierownicą

W przyjaźń mocno wierzę – złożenie rąk w kształcie serca

 

! Nie zapomnijcie, o przerywniku muzycznym (to ten fragment piosenki, w którym nie słychać tekstu, a jedynie same instrumenty).

Jak nazywa się instrument, który brzmi najwyraźniej? Podpowiem, że trzeba w niego mocno dmuchnąć, żeby pięknie zagrał. Spróbujcie zrobić w domu swój ulubiony instrument. Koniecznie przynieście go do przedszkola. Jak się spotkamy zrobimy duży koncert!

 https://www.youtube.com/watch?v=u4KtyY7iLdc&list=PLU-643YL6_dIqBZiCgvjowKrTCubIwcu5&index=4

 

Zadanie

Zamknij oczy i przenieś się na wyspę Bundżago. Właśnie jesteś świadkiem erupcji największego w regionie wulkanu Anta Mara. A teraz otwórz oczy i spróbuj wykonać to w domu.

 Potrzebujesz do tego:

 - skorupę żółwia siedmionożnego (do budowy wulkanu),

 - wyciąg z korzenia afrykańskiego kwiatu o nazwie Pulga (na lawę),

 - trociny z klatki chomika (podłoże wulkanu).

Oczywiście, to żart. Żółw siedmionożny nie istnieje, a do Afryki raczej Cię rodzice nie puszczą. Jedyne, na co masz szanse, to trociny z klatki chomika.

Poddasz się, czy włożysz w to zadanie trochę zaangażowania i kreatywności?

Zastanów się z jakich materiałów dostępnych w domu możesz skorzystać. Jeśli będziesz mieć problem z wykonaniem zadania poszukaj inspiracji w Internecie. Robiłeś już wulkan? Zrób gejzer. Sprawdź czym się różnią. Zasada działania jest podobna. Powodzenia!!!

 

Słowo do rodziców:

Drodzy Państwo, Wasze dzieci są kreatywne z natury. Widzę to podczas wszystkich zajęć na własne oczy! Musimy jednak dbać o to, by ich z tej umiejętności nie ograbić. One na nas patrzą. A my często wybieramy drogę na skróty – kupujemy gotowe rozwiązania. Wiem, że w dzisiejszych czasach praca wyciska z nas dosłownie wszystko. Mimo to, w przypływie sił, zachęcam do kreatywnej  zabawy z dziećmi. Mam tu na myśli, wspólne składanie prania w kształt figur geometrycznych, czy taniec z mopem – w ramach mycia podłogi. Nam ubywa obowiązków, a dzieci są szczęśliwe, bo mają nas przy sobie! 

 

Do zobaczenia we wtorek, razem potańczymy przy piosence Tańcz :-)

 

   ANIA

I Mam na imię Ania.

Słynę z rymowania.

Kocham taniec, śpiew

I to nie jest blef.

Jeżdżę na rowerze

W przyjaźń mocno wierzę

Zawsze staram się

Nawet, gdy jest źle.Ref.

II Mam na imię Ania Ooo…  Ania – rozweseli Cię.

Cieszą mnie wyzwania.   Ania – gdy zachmurzysz się.

Ale siłę mam,Ooo…  Ania – sto pomysłów ma.

Bo o zdrowie dbam.      Ania – o to właśnie Ja!

Gram na fortepianie

Trochę bałaganię

Błękit, czerwień, beż

Czy już wszystko wiesz?

Ref.

III Mam na imię Ania

Noszę LUZ ubrania.

O wygodę dbam,

Wtedy czuję FUN (czyt. FAN).

Nigdy się nie nudzę,

Choć czasem marudzę

Lubię uczyć się

Ciągle więcej chcę.

Ref.