Zabawy rytmiczne część 2
Lekcja 2
Witajcie kochani Uczniowie i drodzy Rodzice,
Tematem dzisiejszej lekcji będzie kreatywność. Jeśli jeszcze nie wiecie, co to słowo oznacza zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmiku. Wybaczcie mi nieprofesjonalną jakość nagrania. Cóż, lepszy ze mnie muzyk niż informatyk :-) Trzeba jednak przyznać, że starałam się użyć kreatywności i pomysłowości, żeby poradzić sobie jak najlepiej z tym zadaniem. Umieściłam w nim najlepsze pomysły moich uczniów, a waszych kolegów (cudowne, własnoręcznie robione instrumenty, wierszyki ułatwiające naukę, czy patent na popsute koła od resorka). Mam nadzieję, że będą dla Was inspiracją.
https://www.youtube.com/watch?v=hKjI7GrHpFw&list=PLU-643YL6_dIqBZiCgvjowKrTCubIwcu5&index=12
https://www.youtube.com/watch?v=bh3BJ_bbuVU&list=PLU-643YL6_dIqBZiCgvjowKrTCubIwcu5&index=13
Oprócz filmiku, obejrzyjcie teledysk do piosenki ,,Ania” i wymyślcie do niego superowy, pomysłowy układ taneczny. Możecie kierować się tekstem i na przykład, na słowa:
Rozweseli Cię– pokazanie rękoma uśmiechu
Gdy zachmurzysz się – spuszczona głowa i mina, jak u zwiędniętej marchewki :-)
Jeżdżę na rowerze – obracanie rękoma jak kierownicą
W przyjaźń mocno wierzę – złożenie rąk w kształcie serca
! Nie zapomnijcie, o przerywniku muzycznym (to ten fragment piosenki, w którym nie słychać tekstu, a jedynie same instrumenty).
Jak nazywa się instrument, który brzmi najwyraźniej? Podpowiem, że trzeba w niego mocno dmuchnąć, żeby pięknie zagrał. Spróbujcie zrobić w domu swój ulubiony instrument. Koniecznie przynieście go do przedszkola. Jak się spotkamy zrobimy duży koncert!
https://www.youtube.com/watch?v=u4KtyY7iLdc&list=PLU-643YL6_dIqBZiCgvjowKrTCubIwcu5&index=4
Zadanie
Zamknij oczy i przenieś się na wyspę Bundżago. Właśnie jesteś świadkiem erupcji największego w regionie wulkanu Anta Mara. A teraz otwórz oczy i spróbuj wykonać to w domu.
Potrzebujesz do tego:
- skorupę żółwia siedmionożnego (do budowy wulkanu),
- wyciąg z korzenia afrykańskiego kwiatu o nazwie Pulga (na lawę),
- trociny z klatki chomika (podłoże wulkanu).
Oczywiście, to żart. Żółw siedmionożny nie istnieje, a do Afryki raczej Cię rodzice nie puszczą. Jedyne, na co masz szanse, to trociny z klatki chomika.
Poddasz się, czy włożysz w to zadanie trochę zaangażowania i kreatywności?
Zastanów się z jakich materiałów dostępnych w domu możesz skorzystać. Jeśli będziesz mieć problem z wykonaniem zadania poszukaj inspiracji w Internecie. Robiłeś już wulkan? Zrób gejzer. Sprawdź czym się różnią. Zasada działania jest podobna. Powodzenia!!!
Słowo do rodziców:
Drodzy Państwo, Wasze dzieci są kreatywne z natury. Widzę to podczas wszystkich zajęć na własne oczy! Musimy jednak dbać o to, by ich z tej umiejętności nie ograbić. One na nas patrzą. A my często wybieramy drogę na skróty – kupujemy gotowe rozwiązania. Wiem, że w dzisiejszych czasach praca wyciska z nas dosłownie wszystko. Mimo to, w przypływie sił, zachęcam do kreatywnej zabawy z dziećmi. Mam tu na myśli, wspólne składanie prania w kształt figur geometrycznych, czy taniec z mopem – w ramach mycia podłogi. Nam ubywa obowiązków, a dzieci są szczęśliwe, bo mają nas przy sobie!
Do zobaczenia we wtorek, razem potańczymy przy piosence Tańcz :-)
ANIA
I Mam na imię Ania.
Słynę z rymowania.
Kocham taniec, śpiew
I to nie jest blef.
Jeżdżę na rowerze
W przyjaźń mocno wierzę
Zawsze staram się
Nawet, gdy jest źle.Ref.
II Mam na imię Ania Ooo… Ania – rozweseli Cię.
Cieszą mnie wyzwania. Ania – gdy zachmurzysz się.
Ale siłę mam,Ooo… Ania – sto pomysłów ma.
Bo o zdrowie dbam. Ania – o to właśnie Ja!
Gram na fortepianie
Trochę bałaganię
Błękit, czerwień, beż
Czy już wszystko wiesz?
Ref.
III Mam na imię Ania
Noszę LUZ ubrania.
O wygodę dbam,
Wtedy czuję FUN (czyt. FAN).
Nigdy się nie nudzę,
Choć czasem marudzę
Lubię uczyć się
Ciągle więcej chcę.
Ref.