Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka wrzesień
1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
• Zapoznanie dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą
• Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem
• Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz, łazienka) i ich funkcji
• Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia
• Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci
2. Mój mały świat
• Naśladowanie gestów nauczyciela podczas zabawy paluszkowej
• Nauka kolorów, rozpoznawanie ich w sali
• Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadania i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób
• Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie
3. Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
• Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim
• Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego
• Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia
4, Jabłka śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
• Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
• Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
• Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.
Piosenka Miś w przedszkolu
1. Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś.
I powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach.
I powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach.
2. Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś.
Wszyscy bardzo Cię lubimy:
Popatrz, misiu, jak tańczymy!
Wszyscy bardzo Cię lubimy:
Popatrz, misiu, jak tańczymy!
Wiersz I. Salach „Światełko”
Przez ulicę idą dzieci
Gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
Uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone,
Czekaj grzecznie na…