Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik
1. Witaminki, hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Poszerzenie wiedzy z dziedziny przyrody
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
- Kształtowanie intuicji matematycznych
- Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
2. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych
- Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania
3. Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozbudzanie poczucia estetyki.
4. Hula, psoci hałasuje, to jesienny wiatr figluje
- Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej.
- Budowanie prostych konstrukcji latających.
- Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych.
- Bogacenie czynnego słownika dzieci
Wiersz "Zbieramy kasztany"
Zbieramy kasztany,
robimy w nich dziurki,
a wtedy je można
nawlekać na sznurki.
Tak robi się lejce,
naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
będziemy zbierali.
Piosenka "Kasztanek"
Gdy jesienny powiał wietrzyk,
Wtedy z drzewa skoczył pierwszy.
Ref. Brązowy kasztanek, hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu, bęc, bęc, bęc. /x2
Za nim skoczył drugi, trzeci.
Patrzcie, czwarty jeszcze leci.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2
Piąty kasztan skoczył w trawę.
W chowanego ma zabawę.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2
Wiatr potrząsa mocno drzewem,
Zaraz spadnie i dla ciebie.
Ref. Brązowy kasztanek... /x2