KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka październik

Tydzień I: Jesień w sadzie.
• Poszerzanie wiedzy na temat owoców: gruszek, jabłek i śliwek
• Zapoznanie ze znaczeniem słowa: sad
• Porównywanie liczebności zbiorów
• Rozwijanie umiejętności wokalnych
• Rozwijanie sprawności manualnej

Tydzień II: Kolorowe warzywa.
• Poszerzanie wiedzy na temat wybranych warzyw
• Segregowanie warzyw według rodzajów
• Rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji
• Umuzykalnianie
• Rozwijanie mowy i myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek o warzywach

Tydzień III: Jesień w pełni.
• Poznanie owoców wybranych drzew
• Dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
• Segregowanie liści według kształtu
• Ćwiczenia artykulacyjne i ortofoniczne
• Nauka piosenki „Liście w parku”
• Rozwijanie umiejętności liczenia

Tydzień IV: Domowi ulubieńcy.
• Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt
• Poszerzanie wiedzy na temat dbania o zwierzęta domowe
• Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
• Rozwijanie umiejętności wokalnych

Wiersza „Wpadła gruszka”
Wpadła gruszka do fartuszka
A do tego dwa jabłuszka
Lecz śliweczka wpaść nie chciała
Była jeszcze niedojrzała.

Piosenka „Liście w parku” B. Forma
W parku wszędzie liście,
liście kolorowe.
Spadają na trawę,
spadają na głowę.
Zbiera je Anetka,
zbiera Karolina.
Nagle wietrzyk psotny
powiewać zaczyna.
Zatańczyły dzieci,
wesoło się śmieją.
Świetna to zabawa
z wiatrem i jesienią.