Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz i piosenka czerwiec
1. Z końca świata czy zza ściany to przyjaciel nasz kochany
⦁ stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka,
⦁ kształtowanie postawy tolerancji,
⦁ utrwalanie umiejętności liczenia w dostępnym dla dzieci zakresie,
⦁ rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne,
⦁ zachęcanie do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wdrażanie do rozwiązywania ich w sposób akceptowalny społecznie.
2. Sport i zabawa to dobra sprawa
⦁ poznanie zasad zdrowego trybu życia,
⦁ wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego rodzaju sportów, znajomości zasad fair - play,
⦁ wspieranie dzieci w zakresie radzenia sobie z przegraną, niepowodzeniem,
⦁ rozwijanie umiejętności zgodnego ćwiczenia w grupie, spostrzegawczości i odwagi,
⦁ rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie swojego ciała i w przestrzeni.
3. Podhale. Letnia wędrówka po Tatrach
⦁ wzbogacanie wiedzy o kulturze, zwyczajach, muzyce góralskiej i charakterystycznych instrumentach muzycznych,
⦁ zapoznanie z legendą o śpiących rycerzach pod Giewontem,
⦁ poszerzanie wiadomości na temat wybranych roślin i zwierząt żyjących w Tatrzańskim Parku Narodowym,
⦁ poznanie zasad bezpiecznej turystyki górskiej, rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego,
⦁ rozbudzanie zainteresowań pięknem polskich gór.
4. Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
⦁ dostarczanie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów itp.,
⦁ stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań,
⦁ rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji - mówienie o swoich marzeniach,
⦁ kształtowanie umiejętności precyzyjnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych/fizycznych,
⦁ aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.
5. Już wakacji przyszedł czas. Lato, lato wita Nas!
⦁ rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo - społecznego,
⦁ umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym,
⦁ wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci,
⦁ rozwijanie umiejętności planowania ruchu i jego zahamowania w odpowiednim momencie, doskonalenie koordynacji ruchów ciała i refleksu,
⦁ kształtowanie i utrwalanie pojęć przestrzennych.
Piosenka pt. „Na łące” (muz. J.Wasowski, sł. R. Pisarski)
1. Była raz kózka rogata biała,
która na łące sobie skakała.
REF. Mam ciu-ciu, ma-lu-ciu,
tyr-cin-ki, do-ra-bin-ki,
hop-sa-sa, dy-ry-da-sa,
sobie skakała.
2. Źrebię zerwało koniec powroza,
zaczęło skakać, tak jak ta koza.
REF. Mam ciu-ciu, ma-lu-ciu...
3. Wnet się rozbrykał cielaczek młody,
i razem z nimi poszedł w zawody.
REF. Mam ciu-ciu, ma-lu-ciu...
4. Aż strach na wróble,
co stał przy drodze,
zaczął też skakać na jednej nodze.
REF. Mam ciu-ciu, ma-lu-ciu...
Wiersz: „Lato” M. Frączak
Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,
będziemy się bawić na zielonej łące.
Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,
odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.
Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,
a potem nad morze troszeczkę popływać.
Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,
dobrze, że już przyszło lato ukochane.
J.angielski
Podsumowanie oraz utrwalenie treści i materiału z całego roku zgodnie z działami:
- kolory
- podstawowe artykuły szkolne
- zabawki
- pory roku, święta
- zwierzęta domowe, dzikie zwierzęta
- części ciała, części twarzy
- ubrania
- członkowie rodziny
- owoce, warzywa, podstawowe produkty spożywcze.
Piosenki tematyczne, filmy, gry i zabawy. Karty obrazkowe. Plansze.