Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Maki, wiersz i piosenka, kwiecień

  1. Równość, jedność i tolerancja
    • Poszerzanie wiedzy na temat Unii Europejskiej i jej symboli jako wspólnoty państw współpracujących ze sobą
    • Budowanie świadomości bycia częścią większej wspólnoty - Europy
    • Kształtowanie postawy szacunku i akceptacji wobec innych
    • Uczenie empatii i zrozumienia dla różnic między ludźmi
    • Utrwalenie znaczenia pojęć: tolerancja, jedność, równość
    • Rozwijanie umiejętności działania w grupie i współpracy
    • Zaznajomienie dzieci z tematyką autyzmu
    • Czerpanie radości ze wspólnego udziału w Niebieskich Igrzyskach
    • Wzmacnianie poczucia wspólnoty i jedności z innymi
    • Rozwijanie umiejętności proszenia o pomoc
    • Wprowadzenie znaku graficznego głoski N, n
  2. Święta, święta, biją dzwony
    • Wprowadzenie pojęcia tradycja rozumianego jako przekazywanie obyczajów, poglądów, wierzeń, sposób myślenia i zachowania
    • Kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych, regionalnych, narodowych następnym pokoleniom
    • Poznanie zwyczajów ludowych związanych z Wielkanocą charakterystycznych dla regionu dziecka
    • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej
    • Kształtowanie myślenia operacyjnego dzieci
    • Rozbudzenie zainteresowania tradycjami
    • Ćwiczenia grafomotoryczne
    • Wprowadzenie znaku graficznego głoski F, f
  3. Wielkanoc
    • Wprowadzenie pojęcia palma, poznanie tradycji święcenia palm wielkanocnych, doskonalenie umiejętności pracy w zespołach
    • Uświadomienie roli i znaczenia tradycji
    • Wprowadzenie pojęcia pisanki, kraszanki
    • Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci
    • Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą
    • Zapoznanie z symboliką koszyka wielkanocnego i jego roli w tradycji
    • Rozwijanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu
    • Zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodziny, grupie przedszkolnej
    • Zapoznanie z tradycją śmigusa-dyngusa
    • Wprowadzenie znaku graficznego głoski H
  4. Dbamy o przyrodę
    • Kształtowanie postaw proekologicznych
    • Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
    • Uświadomienie znaczenia ochrony środowiska
    • Kształtowanie nawyków dbania o czystość otoczenia
    • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
    • Zachęcanie do czynnego udziału w akcji Sprzątanie Świata
    • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
    • Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
    • Wprowadzenie znaku graficznego głoski Ł
  5. Polska - moja ojczyzna
    • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i przynależności do kraju
    • Rozwijanie zainteresowania historią i kulturą Polski
    • Utrwalenie symboli narodowych: flaga, godło, hymn
    • Rozwijanie umiejętności czytania mapy Polski tj. Rozpoznawania konturu, wskazywania morza, gór, stolicy i innych miast
    • Poszerzenie wiedzy o najważniejszych miastach i regionach Polski
    • Wzmacnianie postaw patriotycznych i szacunku do ojczyzny
    • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania monet i banknotów o niskich nominałach, porządkowanie ich

Piosenka pt. „Polska – moja ojczyzna” sł. i muz. Krystyna Gowik
1.Polska to moja ojczyzna.
Stolicą Polski jest Warszawa.
Każdy Polak chętnie przyzna,
Że jest piękna i ciekawa!
Ref: Trzy symbole najważniejsze Polska ma:
Pierwszy-to flaga biało-czerwona,
Drugi-to orzeł w złotej koronie,
Trzeci to hymn o wielkiej odwadze.
W tych symbolach serce Polski płonie.
W tych symbolach serce Polski płonie.
2.Kiedyś stolicą było Gniezno,
A potem Kraków, Płock i Poznań.
Lecz niezmiennie rzeka Wisła
Płynie tu, gdzie jest nasza Polska.
Wiersz: „Już Wielkanoc”
Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.
A w koszyczku, na święcone,
jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.
Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczaczek ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony,
w świeże kwiatki ustrojony.