Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Maki, wiersz i piosenka, kwiecień
- Równość, jedność i tolerancja
• Poszerzanie wiedzy na temat Unii Europejskiej i jej symboli jako wspólnoty państw współpracujących ze sobą
• Budowanie świadomości bycia częścią większej wspólnoty - Europy
• Kształtowanie postawy szacunku i akceptacji wobec innych
• Uczenie empatii i zrozumienia dla różnic między ludźmi
• Utrwalenie znaczenia pojęć: tolerancja, jedność, równość
• Rozwijanie umiejętności działania w grupie i współpracy
• Zaznajomienie dzieci z tematyką autyzmu
• Czerpanie radości ze wspólnego udziału w Niebieskich Igrzyskach
• Wzmacnianie poczucia wspólnoty i jedności z innymi
• Rozwijanie umiejętności proszenia o pomoc
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski N, n - Święta, święta, biją dzwony
• Wprowadzenie pojęcia tradycja rozumianego jako przekazywanie obyczajów, poglądów, wierzeń, sposób myślenia i zachowania
• Kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych, regionalnych, narodowych następnym pokoleniom
• Poznanie zwyczajów ludowych związanych z Wielkanocą charakterystycznych dla regionu dziecka
• Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej
• Kształtowanie myślenia operacyjnego dzieci
• Rozbudzenie zainteresowania tradycjami
• Ćwiczenia grafomotoryczne
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski F, f - Wielkanoc
• Wprowadzenie pojęcia palma, poznanie tradycji święcenia palm wielkanocnych, doskonalenie umiejętności pracy w zespołach
• Uświadomienie roli i znaczenia tradycji
• Wprowadzenie pojęcia pisanki, kraszanki
• Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci
• Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą
• Zapoznanie z symboliką koszyka wielkanocnego i jego roli w tradycji
• Rozwijanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu
• Zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodziny, grupie przedszkolnej
• Zapoznanie z tradycją śmigusa-dyngusa
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski H - Dbamy o przyrodę
• Kształtowanie postaw proekologicznych
• Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
• Uświadomienie znaczenia ochrony środowiska
• Kształtowanie nawyków dbania o czystość otoczenia
• Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
• Zachęcanie do czynnego udziału w akcji Sprzątanie Świata
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów
• Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej
• Wprowadzenie znaku graficznego głoski Ł - Polska - moja ojczyzna
• Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i przynależności do kraju
• Rozwijanie zainteresowania historią i kulturą Polski
• Utrwalenie symboli narodowych: flaga, godło, hymn
• Rozwijanie umiejętności czytania mapy Polski tj. Rozpoznawania konturu, wskazywania morza, gór, stolicy i innych miast
• Poszerzenie wiedzy o najważniejszych miastach i regionach Polski
• Wzmacnianie postaw patriotycznych i szacunku do ojczyzny
• Rozwijanie umiejętności rozpoznawania monet i banknotów o niskich nominałach, porządkowanie ich
Piosenka pt. „Polska – moja ojczyzna” sł. i muz. Krystyna Gowik
1.Polska to moja ojczyzna.
Stolicą Polski jest Warszawa.
Każdy Polak chętnie przyzna,
Że jest piękna i ciekawa!
Ref: Trzy symbole najważniejsze Polska ma:
Pierwszy-to flaga biało-czerwona,
Drugi-to orzeł w złotej koronie,
Trzeci to hymn o wielkiej odwadze.
W tych symbolach serce Polski płonie.
W tych symbolach serce Polski płonie.
2.Kiedyś stolicą było Gniezno,
A potem Kraków, Płock i Poznań.
Lecz niezmiennie rzeka Wisła
Płynie tu, gdzie jest nasza Polska.
Wiersz: „Już Wielkanoc”
Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.
Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.
Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.
Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.
A w koszyczku, na święcone,
jajka równo ułożone.
Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.
Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczaczek ze wstążeczką.
I barwinek jest zielony,
w świeże kwiatki ustrojony.