Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Maki, wiersz i piosenka czerwiec
1. Żegnamy przedszkole
• Rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych przeżyciach i wspomnieniach z lat przedszkolnych,
• Utrwalanie zdobytej wiedzy i umiejętności – przygotowanie do roli ucznia,
• Utrwalanie poznanych liter i cyfr w toku zabaw językowych i matematycznych,
• Kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami i podejmowania dialogu,
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i porządkowania zdarzeń w czasie,
• Rozwijanie ekspresji muzyczno-ruchowej, teatralnej, umiejętności recytatorskich,
• Przygotowanie dzieci do publicznych wystąpień – udział w uroczystości pożegnania przedszkola,
• Wzmacnianie poczucia wartości, wiary we własne możliwości i gotowości szkolnej,
• Kształtowanie postaw koleżeńskich, życzliwości i empatii,
• Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i przyjmowania odpowiedzialności za wspólne zadania.
2. Wakacyjne podróże
• Rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania wakacyjnych wyjazdów i wycieczek,
• Poszerzanie wiedzy dzieci o różnych miejscach w Warszawie, Polsce i na świecie – kształtowanie świadomości geograficznej,
• Utrwalanie nazw poznanych liter i umiejętności składania prostych wyrazów,
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i zadawania pytań,
• Utrwalanie nazw dni tygodnia i miesięcy – określanie, kiedy zaczynają się wakacje,
• Wdrażanie do bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach (w podróży, nad wodą, w górach),
• Wdrażanie do świadomego korzystania z różnych źródeł informacji (albumy, książki, atlasy, Internet),
• Wzbudzanie ciekawości świata, tolerancji wobec innych kultur i zwyczajów oraz otwartości na nowe doświadczenia.
3. Lato, lato, lato czeka
• Utrwalanie cech charakterystycznych lata – pogoda, zjawiska przyrodnicze, kolory lata,
• Doskonalenie umiejętności czytania prostych wyrazów związanych z latem (np. „słońce”, „plaża”, „lody”),
• Utrwalanie poznanych liter i głoskowanie wyrazów w zabawach słownych i ruchowych,
• Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia poprzez zabawy tematyczne (np. „Co nie pasuje do lata?”),
• Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji i opisu zjawisk przyrodniczych,
• Wdrażanie do dbałości o środowisko przyrodnicze w czasie wakacyjnych zabaw,
• Doskonalenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej podczas zabaw na świeżym powietrzu,
• Rozwijanie percepcji słuchowej w zabawach muzyczno-ruchowych o tematyce letniej,
• Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas letnich zabaw i wypoczynku.
Piosenka: „Witajcie w naszej bajce”
Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,
Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe,
A dzieci wiem coś o tym latają samolotem.
Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu
I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.
Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,
Bo z wami jest weselej, ruszymy razem w knieje,
A w kniejach i dąbrowach przygoda już się chowa.
My ją znajdziemy sami, my chłopcy z dziewczętami,
A wtedy daję słowo, że będzie kolorowo.
Wiersz: „Na wyspach Bergamutach”
Na wyspach Bergamutach
Podobno jest kot w butach,
Widziano także osła,
Którego mrówka niosła.
Jest kura samograjka
Znosząca złote jajka,
Na dębach rosną jabłka
W gronostajowych czapkach.
Jest i wieloryb stary,
Co nosi okulary,
Uczone są łososie
W pomidorowym sosie.
I tresowane szczury
Na szczycie szklanej góry,
Jest słoń z trąbami dwiema.
I tylko... wysp tych nie ma.