Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Maki, wiersz i piosenka czerwiec

1. Żegnamy przedszkole
• Rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych przeżyciach i wspomnieniach z lat przedszkolnych,
• Utrwalanie zdobytej wiedzy i umiejętności – przygotowanie do roli ucznia,
• Utrwalanie poznanych liter i cyfr w toku zabaw językowych i matematycznych,
• Kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami i podejmowania dialogu,
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i porządkowania zdarzeń w czasie,
• Rozwijanie ekspresji muzyczno-ruchowej, teatralnej, umiejętności recytatorskich,
• Przygotowanie dzieci do publicznych wystąpień – udział w uroczystości pożegnania przedszkola,
• Wzmacnianie poczucia wartości, wiary we własne możliwości i gotowości szkolnej,
• Kształtowanie postaw koleżeńskich, życzliwości i empatii,
• Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i przyjmowania odpowiedzialności za wspólne zadania.

2. Wakacyjne podróże
• Rozwijanie wyobraźni i umiejętności planowania wakacyjnych wyjazdów i wycieczek,
• Poszerzanie wiedzy dzieci o różnych miejscach w Warszawie, Polsce i na świecie – kształtowanie świadomości geograficznej,
• Utrwalanie nazw poznanych liter i umiejętności składania prostych wyrazów,
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat i zadawania pytań,
• Utrwalanie nazw dni tygodnia i miesięcy – określanie, kiedy zaczynają się wakacje,
• Wdrażanie do bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach (w podróży, nad wodą, w górach),
• Wdrażanie do świadomego korzystania z różnych źródeł informacji (albumy, książki, atlasy, Internet),
• Wzbudzanie ciekawości świata, tolerancji wobec innych kultur i zwyczajów oraz otwartości na nowe doświadczenia.

3. Lato, lato, lato czeka
• Utrwalanie cech charakterystycznych lata – pogoda, zjawiska przyrodnicze, kolory lata,
• Doskonalenie umiejętności czytania prostych wyrazów związanych z latem (np. „słońce”, „plaża”, „lody”),
• Utrwalanie poznanych liter i głoskowanie wyrazów w zabawach słownych i ruchowych,
• Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia poprzez zabawy tematyczne (np. „Co nie pasuje do lata?”),
• Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji i opisu zjawisk przyrodniczych,
• Wdrażanie do dbałości o środowisko przyrodnicze w czasie wakacyjnych zabaw,
• Doskonalenie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej podczas zabaw na świeżym powietrzu,
• Rozwijanie percepcji słuchowej w zabawach muzyczno-ruchowych o tematyce letniej,
• Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas letnich zabaw i wypoczynku.

Piosenka: „Witajcie w naszej bajce”
Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,
Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe,
A dzieci wiem coś o tym latają samolotem.

Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu
I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.

Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,
Bo z wami jest weselej, ruszymy razem w knieje,
A w kniejach i dąbrowach przygoda już się chowa.

My ją znajdziemy sami, my chłopcy z dziewczętami,
A wtedy daję słowo, że będzie kolorowo.

Wiersz: „Na wyspach Bergamutach”
Na wyspach Bergamutach
Podobno jest kot w butach,
Widziano także osła,
Którego mrówka niosła.
Jest kura samograjka
Znosząca złote jajka,
Na dębach rosną jabłka
W gronostajowych czapkach.
Jest i wieloryb stary,
Co nosi okulary,
Uczone są łososie
W pomidorowym sosie.
I tresowane szczury
Na szczycie szklanej góry,
Jest słoń z trąbami dwiema.
I tylko... wysp tych nie ma.