Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupy Stokrotki, wiersz i piosenka czerwiec
1. Niby tacy sami, a jednak inni
- kształtowanie postawy tolerancji,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie motoryki małej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- wzbogacanie słownictwa czynnego,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- wdrażanie do kulturalnych zachowań.
2. Wakacyjne podróże
- zapoznanie z rożnymi pojazdami i ich zastosowaniem
- rozwijanie spostrzegawczości,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
- pobudzanie ciekawości badawczej,
- utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach,
- utrwalanie umiejętności stosowania określeń: najwięcej, najmniej.
3. Pożegnania nadszedł czas
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie wiedzy dotyczącej świata zwierząt,
- utrwalanie umiejętności przeliczania w możliwie szerokim zakresie,
- utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
4. Projekt „Las”
- rozwijanie słownictwa związanego z lasem,
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
- kształtowanie postaw ekologicznych,
- zapoznanie z pracą leśniczego,
- utrwalanie nazw drzew i zwierząt leśnych.
Piosenka: „Wakacyjna wyliczanka”
1.Konduktorze, konduktorze , czy zabierzesz nas nad morze ?
Ref. Bardzo chętnie raz i dwa ale zróbcie to co ja
2.Konduktorze , konduktorze , każdy jechać z tobą może ?
Ref. Pokaż bilet raz , dwa , trzy na wakacje jedziesz ty…
Wiersz ,, Na wakacje ruszać czas
Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.