Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Rumianki, wiersz i piosenka, kwiecień

  1. Każdy inny ale wszyscy równi
  • Kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania praw innych
  • Budowanie poczucia własnej wartości
  • Odkrywanie swoich mocnych stron – talentów
  • Wdrażanie do wyrażania szacunku wobec innych osób
  • Rozwijanie empatii
  • Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
  1. Malujemy pisanki
  • Przybliżanie tradycji Świąt Wielkanocnych
  • Doskonalenie umiejętności odgrywania ról, interpretowanie tekstu ruchem, gestem, mimiką i intonacją
  • Bogacenia słownictwa
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • Wdrażanie do uważnego wykonywania zadań zgodnie z instrukcją
  • Ćwiczenia w liczeniu
  1. Dzień i noc
  • Dostrzeganie i określanie związków przyczynowo-skutkowych
  • Wprowadzenie pojęć: dzień i noc oraz rano, południe, wieczór
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania rytmu
  • Kształtowanie umiejętności opisywania własnych doświadczeń
  • Rozwijanie aktywności twórczej
  • Reagowanie na sygnał dźwiękowy
  • Uczenie śmiałości i otwartości w kontaktach z innymi
  • Ćwiczenie percepcji wzrokowej
  1. Kodeks małego ekologa
  • Doskonalenie dostrzegania przyrody wokół siebie i dbania o nią
  • Kształtowanie współodpowiedzialności za stan najbliższego otoczenia
  • Uwrażliwienie na piękno przyrody
  • Doskonalenie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych, ustalania równoliczności dwóch zbiorów
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • Rozwijanie poczucia estetyki

Piosenka: „Nasza planeta ”

1. Nasza planeta wzywa nas,
na Ziemi misję zacząć czas,
wołamy głośno S.O.S.
pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery.
Segregacji śmieci, pomogą w tym dzieci.
2. Ekologiczna misja trwa,
sadzimy drzewa gdzie się da,
wołamy głośno S.O.S
pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery.
Segregacji śmieci, pomogą w tym dzieci.

Wiersz: D. Gellner pt. „Dzień i noc”

Dzień to godzin ilość spora – trwa od rana do wieczora.
Od wieczora zaś do rana rządzi noc – w sto gwiazd ubrana.
Rano wszyscy wstają z łóżek, lewą albo prawą nogą,
choć niektóre straszne śpiochy do południa wstać nie mogą!
Rano jemy co? Śniadanie!
A w południe co? Obiadek!
Dwa obiadki je łakomczuch, pół obiadku, kto? Niejadek!
Po południu – podwieczorek można zjeść lecz niekoniecznie,
A wieczorem co? Kolację! I czas iść do łóżka grzecznie.
W nocy jeść już nie należy.
W nocy raczej spać wypada, nikt nie skacze, każdy leży, a noc w koło sny rozkłada.
Gdy po nocy świt zaświta, słońce wzejdzie i dzień wstanie,
Znowu z łóżek wyskoczymy i będziemy jeść śniadanie.