Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Chabry, wiersz i piosenka, październik
- Ja i moja rodzina
- Poznanie osób, które tworzą rodzinę
- Uświadomienie potrzeby dbania o przyjaźń, miłość i szacunek w rodzinie
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- Utrwalenie litery A,a, ćwiczenia słuchu fonematycznego
- Utrwalenie liczenia
- Poznanie kształtu litery e, E pisanej i drukowanej
- Doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów
- Rozumienie relacji rodzinnych, stopnia pokrewieństwa – nazywanie członków rodziny
- Poznanie sprzętów gospodarstwa domowego dawniej i dziś
- Bezpieczna droga do przedszkola
- Poznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie wyjść poza teren przedszkola
- Zapoznanie dzieci z elementarnymi zasadami ruchu drogowego
- Doskonalenie umiejętności wypowiedzi na temat zaobserwowanych zjawisk
- Poznanie wybranych znaków drogowych
- Doskonalenie umiejętności segregowania według określonej cech
- Rozumienie znaczenia symbolu
- Kształtowanie świadomości własnego ciała
- Rozwijanie umiejętności określania stron ciała: prawa, lewa
- Doskonalenie umiejętności analizy sylabowej wyrazu
- Rozwijanie analiza oraz słuchowego w zakresie analizy i syntezy wyrazowej
- Utrwalenie numerów alarmowych do służb ratowniczych
- Jesień w parku i ogrodzie
- Rozpoznawanie kształtu wybranych liści i nazywanie drzew, z których pochodzą
- Odczuwanie piękna jesiennego krajobrazu
- Poznanie przyczyny zmiany barwy liści jesienią – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- Rozumienie pojęcia sad
- Rozpoznawanie i nazywanie drzew i krzewów owocowych
- Rozwijanie percepcji wzrokowej
- Poznanie zwyczajów zwierząt – przygotowania do zimy – gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy, odloty
- Rozwijanie zainteresowań muzyką klasyczną
- Utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia
- Pobaw się ze mną
- Poznanie kształtu litery I, i drukowanej i pisanej
- Doskonalenie analizy głoskowej i sylabowej wyrazów
- Utrwalanie kształtu poznanych liter
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Rozumienie zasad bezpiecznego korzystania z komputera, telefonu
- Kształtowanie umiejętności współpracy w parach
- Rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
- Kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym
- Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- Rozpoznawanie kształtu i nazywanie figur geometrycznych
Wiersz Znaki drogowe autor: Maciejka Mazan
Na ulicy stoją znaki – to znaki drogowe
Są okrągłe lub trójkątne, czasem kwadratowe.
Jedne znaki zakazują, inne nakazują,
Jeszcze inne ostrzegają albo informują.
A gdy zgubię się i drogi odnaleźć nie mogę,
To pomoże mi drogowskaz, co wskazuję drogę.
Piosenka
W kasztanowym mieście,
wszystko jest z kasztana-
kasztanowe drzewa
szumią tu od rana,
kasztanowe chmury
płyną ponad miastem
słońce jest zielone,
śmieszne i kolczaste.
Ref.: Kasztanowy konik,
kasztanowy bat,
na koniku kasztanowym
pojedziemy w świat.
W kasztanowym mieście,
w kasztanowy ranek
każdy na śniadanie
je kasztanów dzbanek,
a listonosz stary
zawsze oczywiście
nosi zamiast listów
kasztanowe liście.