Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Chabry, wiersz i piosenka kwiecień

  1. Każdy inny, ale wszyscy równi
  • Zaznajomienie dzieci z tematyką autyzmu
  • Budzenie w dzieciach empatii
  • Dostrzeganie przez dzieci wyjątkowości w każdym człowieku i w nich samych (odkrywanie talentów)
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Kształtowanie w dzieciach umiejętności stawiania granic
  • Czerpanie radości ze wspólnego udziału w Niebieskich Igrzyskach
  1. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
  • Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów)
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
  • Przygotowanie do nauki pisania - kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki
  1. Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
  • Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią
  • Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
  • Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”)
  • Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy
  • Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się w sposób rozumiały dla innych
  • Zachęcanie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody
  • Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie
  1. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem
  • Zapoznanie z symbolami Polski (barwy, hymn, godło)
  • Kształtowanie odpowiedniej postawy podczas słuchania hymnu narodowego
  • Wskazywanie na mapie największych miast oraz rzek Polski
  • Zapoznanie z sylwetkami znanych Polaków
  • Kształtowanie postawy patriotycznej
  • Poszerzanie wiedzę na temat własnej ojczyzny
  • Rozwijanie zainteresowania własnym krajem – bogactwem krajobrazu, przyrody, historią i folklorem polskim
  • Rozumie pojęcia Polak, Polska, Europejczyk, Europa, Unia Europejska – rozpoznaje niektóre symbole narodowe; najciekawsze zabytki niektórych krajów Unii Europejskiej
  • Odnoszenie się z szacunkiem do problematyki poznawania życia ludzi innych narodowości

Wiersz „Barwy narodowe” Agata Dziechciarczyk

Chociaż dopiero jestem przedszkolakiem,
Dobrze już wiem, że jestem Polakiem.
I wiem, że kolory biało – czerwone
To nasze barwy narodowe.
 
Znam dobrze słowa hymnu polskiego
I wiem, że to jest Mazurek Dąbrowskiego.
Godło to biały orzeł z koroną
Otoczony dookoła obwódką czerwoną.
 
Flaga też jest biało – czerwona
Gdy są święta, powiewa wywieszona
I wszystko to wiem, choć jestem przedszkolakiem
Bo przecież jestem patriotą – Polakiem!

Piosenka „Pisanki” Krystyna Różęcka

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.