Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Chabry, wiersz i piosenka kwiecień
- Każdy inny, ale wszyscy równi
- Zaznajomienie dzieci z tematyką autyzmu
- Budzenie w dzieciach empatii
- Dostrzeganie przez dzieci wyjątkowości w każdym człowieku i w nich samych (odkrywanie talentów)
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Kształtowanie w dzieciach umiejętności stawiania granic
- Czerpanie radości ze wspólnego udziału w Niebieskich Igrzyskach
- Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych
- Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze
- Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych
- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charakteru bohaterów)
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
- Przygotowanie do nauki pisania - kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki
- Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
- Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią
- Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczania środowiska naturalnego (wody, gleby, powietrza).
- Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne (np. w akcji „Sprzątanie świata”)
- Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania różnych rzeczy
- Rozwijanie umiejętności uogólniania, wnioskowania i wypowiadania się w sposób rozumiały dla innych
- Zachęcanie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody
- Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie
- Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem
- Zapoznanie z symbolami Polski (barwy, hymn, godło)
- Kształtowanie odpowiedniej postawy podczas słuchania hymnu narodowego
- Wskazywanie na mapie największych miast oraz rzek Polski
- Zapoznanie z sylwetkami znanych Polaków
- Kształtowanie postawy patriotycznej
- Poszerzanie wiedzę na temat własnej ojczyzny
- Rozwijanie zainteresowania własnym krajem – bogactwem krajobrazu, przyrody, historią i folklorem polskim
- Rozumie pojęcia Polak, Polska, Europejczyk, Europa, Unia Europejska – rozpoznaje niektóre symbole narodowe; najciekawsze zabytki niektórych krajów Unii Europejskiej
- Odnoszenie się z szacunkiem do problematyki poznawania życia ludzi innych narodowości
Wiersz „Barwy narodowe” Agata Dziechciarczyk
Chociaż dopiero jestem przedszkolakiem,
Dobrze już wiem, że jestem Polakiem.
I wiem, że kolory biało – czerwone
To nasze barwy narodowe.
Znam dobrze słowa hymnu polskiego
I wiem, że to jest Mazurek Dąbrowskiego.
Godło to biały orzeł z koroną
Otoczony dookoła obwódką czerwoną.
Flaga też jest biało – czerwona
Gdy są święta, powiewa wywieszona
I wszystko to wiem, choć jestem przedszkolakiem
Bo przecież jestem patriotą – Polakiem!
Piosenka „Pisanki” Krystyna Różęcka
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.