Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Bratki, wiersz i piosenka, wrzesień
1. Co słychać w przedszkolu?
● Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
● Kształtowanie schematu własnego ciała,
● Rozwijanie sprawności ruchowej,
● Rozwijanie sprawności manualnej,
● Wdrażanie do kulturalnych zachowań.
2. Jak być bezpiecznym?
● Rozwijanie mowy,
● Poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
● Rozwijanie umiejętności opisywania cech przedmiotów i przeliczania,
● Rozwijanie motoryki małej,
● Nawiązanie relacji rówieśniczych
● Rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym.
3. Jakie są moje supermoce?
● Kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron,
● Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi,
● Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała,
● Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
● Nawiązywanie relacji rówieśniczych.
4. Co się zmienia jesienią?
● Poznawanie oznak jesieni,
● Poznawanie wyglądu liści,
● Rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj,
● Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej.
Piosenka „ Co przyniesie jesień”
1.Przyszedł do nas wrzesień, a z nim Pani Jesień
Bim, bam, bom, Bim, bam, bom.
Kosz kolorów miała. Listki malowała.
Bim, bam, bom.
Ref. Jesień, jesień, jesień – co nam dziś przyniesie?
Pędzlem namaluje kolorowy świat.
Jesień, jesień, jesień – co nam dziś przyniesie?
Wiatr zawieje, deszcz popada. Kapu, kapu, kap.
2.Włosy wiatr poplątał, listki nam posprzątał,
Bim, bam, bom. Bim, bam, bom.
Dmucha sobie z góry, Poprzeganiał chmury.
Bim, bam, bom. Bim, bam, bom.
Wiersz ,,Bezpieczeństwo na drodze”
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym wzrokiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą przez nią przejść przechodnie
Każdy uczeń, nawet mały,
zna na pamięć te sygnały
i odróżnia na ulicach
wszystkie znaki na tablicach.