Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie Bratki, wiersz i piosenka grudzień
1. Co cieszy Mikołaja?
● Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
● Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na treści opowiadania,
● Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
● Stosowanie określeń długi-krótki, mały-duży,
● Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
● Rozwijanie sprawności manualnej.
2. Jakie sporty uprawiam zimą?
● Rozwijanie mowy,
● Poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimą,
● Poznawanie nazw dni tygodnia,
● Kształtowanie orientacji w przestrzeni,
● Zdobywanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy.
3. O czym w święta każdy z nas pamięta?
● Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
● Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: mały-duży, krótki-długi, nisko-wysoko,
● Rozwijanie umiejętności działania w skupieniu,
● Kształtowanie umiejętności społecznych,
● Rozwijanie sprawności manualnej.
4. Który żywioł jest najważniejszy?
● Zapoznanie z ogniem, wodą, powietrzem, ziemią jako żywiołem,
● Kończenie rozpoczętych sekwencji,
● Rozwijanie sprawności ruchowej,
● Kształtowanie orientacji w przestrzeni.
Piosenka „Zima, zima, zima”
1.Zima, zima, zima
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń Dzyń Dzyń!
Dzyń. Dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!
2.Jaka pyszna sanna,
Parska raźno koń,
Śnieg rozbija kopytami.
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!
Wiersz ,,Idzie zima”
Idzie zima, biała zima
Sople w ręku trzyma,
Idzie zima, mroźna zima,
Silnym wiatrem drzewa zgina,
Idzie zima, mroźna zima,
Cudnym puchem świat okrywa.
