Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupy Rumianki, wiersz i piosenka WRZESIEŃ
1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
Dziecko:
• zgłasza potrzeby fizjologiczne
• reaguje na sygnały nauczyciela
• rozpoznaje swoją szafkę w szatni i miejsce przy stole
• bawi się wybranymi przez siebie zabawkami
• potrafi powiedzieć, jak ma na imię
• stara się jeść samodzielnie
• na prośbę nauczyciela odkłada zabawki na miejsce
• okazuje radość na widok rodziców/opiekunów
• wie, że nie wolno oddalać się z sali
• pokazuje i nazywa części swojego ciała
• siada w siadzie skrzyżnym
2. W przedszkolu jest miło i bezpiecznie
Dziecko:
• poznaje zasady panujące w przedszkolu
• przyłącza się do zabawy w kręgu
• naśladuje gesty nauczyciela podczas zabawy paluszkowej
• rozstaje się z rodzicami bez lęku
• prosi nauczyciela o pomoc, jeśli jej potrzebuje
• komunikuje swoje potrzeby
• porusza się przy dźwiękach piosenki
• uczestniczy w czynnościach porządkowych
• bez obaw i bezpiecznie porusza się po całej sali
• stara się samodzielnie założyć piżamę
• pamięta imię swojego nauczyciela
• rozumie pojęcie „para”
• słucha głośnego czytania
3. Lubię bawić się w przedszkolu
Dziecko:
• wskazuje zabawki, którymi lubi się bawić
• ogląda książki w kąciku czytelniczym
• ustawia się w parze z innym dzieckiem
• komunikuje się krótkimi zdaniami
• śpiewa piosenkę wraz z nauczycielem
• powtarza wraz z nauczycielem krótką rymowankę
• słucha głośnego czytania
• przynosi zabawkę wymienioną przez nauczyciela
• nazywa poszczególne zabawki
• mówi o tym, co lubi i czego nie lubi
• potrafi czworakować
• wykonuje ćwiczenia oddechowe i usprawniające aparat mowy
• rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
• stara się utrzymać równowagę, chodząc po sznurku
4. W przedszkolu nie jestem sam
Dziecko:
• chętnie uczestniczy w zabawie w kręgu
• podaje ręce dzieciom
• rozmawia z innymi dziećmi podczas swobodnej zabawy
• uczestniczy w zabawach integracyjnych
• samodzielnie spożywa posiłki
• stara się samodzielnie ubierać przed wyjściem do ogrodu
• dzieli się zabawkami
• używa zwrotów: „dzień dobry” i „do widzenia”
• maszeruje po obwodzie koła
• chodzi i biega szybko lub wolno – zgodnie z poleceniem nauczyciela
• bawi się masami plastycznymi: plasteliną, ciastoliną itp.
• wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
• bierze udział w rozmowie zainspirowanej treścią wysłuchanego utworu
Rymowanka „Koło robimy”
Koło robimy, ręce podajemy
I wszyscy razem w kole stajemy.
Piosenka „Mały Misiu”
Mały misiu, mały misiu obróć się.
Mały misiu, mały misiu zaklaszcz też.
Mały misiu, mały misiu tupnij tup!
Mały misiu, mały misiu przeskocz siup!
Mały misiu, mały misiu pochyl się.
Mały misiu, mały misiu kocham Cię!