Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupy Rumianki, wiersz i piosenka PAŹDZIERNIK

1. KOLORY JESIENI
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
• wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych
• kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach
• poznawanie różnych stanów emocjonalnych
• wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej
• wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia
• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
• kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach
• wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy
• •wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
• kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne
• kształtowanie świadomości własnego ciała


2. JESIENNE OGRODY
• kształtowanie umiejętności samoobsługowych
• kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami
• uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną
• określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”
• wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób
• wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć
• kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
• kształtowanie poszanowania zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć
• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• kształtowanie umiejętności porównywania i łączenia przedmiotów
• kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech


3. ZDROWIE NA TALERZU
• rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
• rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych
• wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych
• wyrabianie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach
• określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię” i akceptowanie upodobań innych
• prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki
• kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
• kształtowanie umiejętności dokonywania prostych wyborów dotyczących codziennych sytuacji i informowania o nich
• wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie
• rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
• rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy
• usprawnianie aparatu artykulacyjnego
• kształtowanie pamięci przez naukę rymowanek
• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich

4. JESIENNE MELODIE
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
• wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała
• kształtowanie czynności samoobsługowych
• dbanie o higienę aparatu mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń stymulujących jego rozwój
• kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
• wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie
• dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości
• wyrażanie swoich myśli, pragnień w sposób akceptowalny społecznie
• kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie
• wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy, w której dziecko się znajduje
• działanie w celu osiągnięcia wspólnego dobra
• słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie
• wdrażanie do słuchania tekstów literackich
• rozwijanie pamięci przez zapamiętywanie i powtarzanie krótkich rymowanek
• rozwijanie wyobraźni plastycznej


Piosenka „Przedszkolakiem jestem ja”
Przedszkolakiem jestem ja
tra la la la la la la la
przedszkolakiem jestem ja
tra la la la la la la la
do przedszkola idę rano
i mam buzię roześmianą
tra la la la la la la la
tra la la la la la la la
bo w przedszkolu jest wesoło
wszystkie dzieci tańczą w koło
tra la la la la la la la

wiersz „Jesień”
Jesień , jesień – Pani Jesień
różne dary w koszu niesie:
kasztan, żołądź, liść szeleszczący,
i jarzębiny kolor gorący.