Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupy Rumianki, wiersz i piosenka LISTOPAD
1. NASZE DOMY
• wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych
• rozwijanie motoryki małej
• wdrażania do rozpoznawania i nazywania emocji
• wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu
• kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
• Kształtowanie umiejętności doprowadzania rozpoczętej pracy do końca
• kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych
• kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł
• wyrabianie nawyku poszanowania zabawek
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się przez innymi
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy
2. MOJA OKOLICA
• wdrażanie do samodzielnego wykonywania podstawowych czynności higienicznych
• doskonalenie czynności samoobsługowych
• wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała
• rozwijanie motoryki małej
• rozwijanie świadomości własnego ciała poprzez udział w zabawach gimnastycznych
• kształtowanie poszanowania emocji swoich i innych
• motywowanie do czynnego brania udziału w zajęciach
• wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia oraz bohaterów literackich
• dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia, w którym dziecko żyje
• kształtowanie poczucia przynależności do grupy
• wdrażanie do respektowania zasad obowiązujących w grupie
• współpraca w małych zespołach
• wymienianie nazwy miejscowości, w której mieszka dziecko
• ocenianie zachowania w kontekście przyjętych norm i zasad życia w grupie
• nazywanie wartości współżycia z innymi, tj. serdeczność, życzliwość, dzielenie się
3. JAK TO BYŁO KIEDYŚ?
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
• wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
• akceptowanie i przestrzeganie ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości i grubości
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
• rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat
• rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków
• rozwijanie percepcji wzrokowej
4. BAJKI I OPOWIEŚCI
• rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i rytmicznych
• rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
• wyrabianie umiejętności współdziałania w zabawie
• wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
• wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji
• stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy
• wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich
• rozwijanie wyobraźni i myślenia
• kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
• doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci
• rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi
• rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej
PIOSENKA „Mazurek Dąbrowskiego”
1.Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim narodem
Złączym się z narodem. X2
2.Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami,
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski
WIERSZ
Deszczyk pada, deszczyk pada
Parasolka się rozkłada.
Chmurki małe się spotkały
I cichutko rozmawiały
Deszczyk pada, mały, wielki,
A w kałużach są bąbelki.
