Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Realizacja projektu "Alfabet logopedyczny"

Przez cały rok szkolny nasze przedszkole brało udział w ogólnopolskim projekcie „Alfabet logopedyczny”. Dzieci ze wszystkich grup wykonywał różne ćwiczenia i zadania logopedyczne w trakcie codziennej pracy oraz w czasie zajęć z logopedą.

Przedszkolaki wykonały następujące zadania, z których każde nawiązywało do jakiejś literki:

A – „Ale plama!” – ćwiczenie oddechowe wzmacniające mięsień okrężny ust. Zadanie polegało na rozdmuchiwaniu plamy z farby przy pomocy słomki do napojów.

B – „Biedronka” – ćwiczenie oddechowe wyróżniające fazy wdechu i wydechu. Przedszkolaki w tym zadaniu musiały przy pomocy słomek umieścić kropki na skrzydełkach biedronek. W wersji zimowej dzieci układały guziki na bałwankach.

D – „Długi wąż” – ćwiczenie kształtujące prawidłowy tor oddechowy oraz usprawniające czynności artykulacyjne. W tej zabawie dzieci najpierw własnoręcznie przygotowały węże, a następnie utrwalały prawidłową głoskę S oraz ćwiczyły fazę wydechową.

F – „Fryzjer” – ćwiczenie wydłużające fazę wydechową oraz kształtujące prawidłowy tor oddechowy. W tym zadaniu dzieci wycinały fryzur ludzikom, a następnie dmuchały na szablon w taki sposób, aby włosy się poruszały.

H – „Historyjka logopedyczna” – ćwiczenie usprawniające słuch fonemowy oraz aparat artykulacyjny. W tym zadaniu przedszkolaki słuchały historyjki o panu języczku oraz wykonywały ćwiczenia, które odnosiły się do danych fragmentów tekstu.

I – „I do koszyczka” – ćwiczenie usprawniające mięsień okrężny ust. W tym zadaniu dzieci przenosiły pompony za pomocą łyżek trzymanych w ustach.

K – „Kostka” – zadanie mające na celu usprawnianie aparatu artykulacyjnego. Każda liczba na kostce oznaczała konkretne ćwiczenie. Dzieci kolejno rzucały kostką i wykonywały ćwiczenia logopedyczne.

Ł – „Łódki” – ćwiczenie oddechowe, uświadamiające siłę strumienia wydychanego powietrza. W tym zadaniu przedszkolaki z różną siłą dmuchały na papierowe łódki i obserwowały, z jaką prędkością wówczas pływają.

M – „Magiczne pudełko” – ćwiczenie dźwiękonaśladowcze usprawniające pracę aparatu artykulacyjnego. Dzieci kolejno losowały z pudełka ukryte w nim przedmioty, a następnie prezentowały dźwięk, który dany przedmiot wydaje.

O – „Opowiadanie logopedyczne” – zadanie rozwijające słuch fonemowy oraz usprawniające aparat artykulacyjny. Dzieci słuchały opowiadania oraz wykonywały zawarte w nim ćwiczenia.

S – „Smok” – zadanie wzmacniające siłę mięśni oddechowych. Dzieci wykonały smoki z rolek po papierze oraz krepiny, a następnie dmuchały w taki sposób, aby ich smoki zaczęły ziać ogniem.

U – „Ucho słyszy” – zadanie kształtujące umiejętność różnicowania dźwięków, a także rozwijające pamięć słuchową. W tym zadaniu dzieci miały za zadanie zapoznać się z dźwiękami, wydawanymi przez kolorowe pudełka, a następnie odnajdować taki sam dźwięk, jaki zaprezentował prowadzący. Ocenialiśmy również, które dźwięki są miłe, a które nieprzyjemne dla ucha.

Y – „YETI” – ćwiczenie oddechowe zwiększające pojemność płuc. w koszulce na dokumenty znalazł się śnieg ze skrawków papieru oraz kilka obrazków z YETI. Zadaniem dziecka było dmuchanie do powstałego woreczka w taki sposób, aby wprawić yeti i śnieg w ruch.

Z – Zgadywanki słuchowe – zadanie mające na celu ćwiczenie percepcji słuchowej. W tej zabawie dzieci słuchały różnych dźwięków z najbliższego otoczenia, a następnie miały za zadanie odgadnąć, co taki dźwięk może wydawać.

Przedszkolaki brały udział we wszystkich zadaniach z ogromnym zaangażowaniem i sprawiło im to dużo przyjemności. Mamy nadzieję, że regularne ćwiczenia logopedyczne staną się naszą codziennością.