Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, październik
1.Jesień w sadzie
•Poznanie owoców dojrzewających jesienią
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
•Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
•Wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
•Poznawanie litery o, O
•Rozwijanie słuchu fonematycznego
•Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowo- słuchowej
•Rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
•Poznanie cyfry 1
•Rozwijanie umiejętności klasyfikacji
•Kształtowanie umiejętności odwzorowywania
•Doskonalenie umiejętności przeliczania
•Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej
•Rozwijanie orientacji w schemacie ciała
•Rozwijanie sprawności manualnej
•Wzmacnianie poczucia własnej wartości, współdziałanie
2.Jesień w ogrodzie
•Rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw
•Czytanie globalne wyrazów: marchew, cebula
•Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
•Doskonalenie orientacji w przestrzeni
•Rozumienie znaczenia pojęcia „przyjaźń”, doskonalenie współpracy
•Poznanie litery a, A
•Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
•Poszerzanie słownictwa
•Rozwijanie ciekawości badawczej
3.Jesienny krajobraz
•Odróżnianie środowiska parku i lasu
•Rozwijanie logicznego myślenia
•Doskonalenie percepcji słuchowej
•Rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
•Poznanie kształtu litery i, I
•Rozwijanie świadomości fonologicznej
•Rozwijanie umiejętności pracy w parach
•Rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 2, określanie jej aspektu kardynalnego i porządkowego
•Rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
•Rozwijanie współpracy
•Kształtowanie wrażliwości muzycznej
•Rozwijanie kreatywności
4.Deszczowa pogoda
•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami
•Rozwijanie wyobraźni
•Poznanie kształtu litery e, E
•Doskonalenie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, przygotowanie
•Doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy
•Rozpoznawanie i pisanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego
•Rozwijanie współpracy
•Utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie
•Doskonalenie umiejętności pracy w parach
•Rozwijanie kreatywności
,,Wróbelek” H. Ożogowska
Odleciały sobie ptaszki,
hen, w dalekie strony.
Tylko wróbel na gałęzi
siedzi nastroszony.
Oj, nie żałuj, miły ptaszku,
że zostałeś z nami.
Będziemy cię zimą karmić
chleba okruszkami.
„Jesienne skarby” sł. A.U. Kamińska, muz. A. Huszcza
Jedzie, jedzie Pani Jesień w dyni jak w karecie.
Szuru- buru złote liście rzuca już po świecie.
Bęc, bęc, bęc, kasztany lecą, szyszki i żołędzie.
Jesień z wiatrem dokazuje, bałagani wszędzie!
Ref. My jesienne skarby z chęcią pozbieramy:
i kasztany, i żołędzie, szyszki też.
Co z nich można zrobić, dobry pomysł mamy-
Będą ludki, konik, piesek , żółwik też!
Pani Jesień jabłka, gruszki w sadzie rozsypała.
Pac i pac- to spadła śliwka, która już dojrzała.
Kap, kap, kap- tak deszczyk kapie, jak to na jesieni.
A za oknem jarzębina ciągle się czerwieni.
Ref. My jesienne skarby z chęcią pozbieramy…