Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, maj
1.Chronimy środowisko
•Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia;
•Rozwijanie aktywności fizycznej;
•Rozwijanie świadomości dbania o przyrodę;
•Zwrócenie uwagi na czynności które pomagają ludziom w dbaniu o środowisko;
•Uwrażliwianie na przyrodę;
2.Jak powstaje książka?
•Zapoznanie z pojęciami: literatura, podręczniki, album, encyklopedia;
•Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
•Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według danej cechy;
•Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w zabawie;
3.Na łące
•Poznanie zwierząt żyjących na łące;
•Uwrażliwianie na zmianę tempa w zabawie;
•Poznanie określeń: dłuższy, krótszy;
•Doskonalenie umiejętności przeliczania w możliwie szerokim zakresie;
4.Mama i tata
•Usprawnianie percepcji wzrokowej przez odwzorowywanie elementów;
•Rozwijanie orientacji w schemacie swojego ciała;
•Rozwijanie koordynacji ruchowej;
•Rozwijanie umiejętności planowania i współdziałania w zespole;
5.Zwierzęta
•Usprawnianie aparatu mowy – buzi i języka;
•Rozwijanie umiejętności rozpoznawania zbioru pustego;
•Utrwalanie poznanych liter;
•Kształtowanie umiejętności rzutu i chwytu piłki;
Moja wesoła rodzinka
sł. Stanisław Karaszewski
1.My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my – jak palce jednej dłoni!
Ref.Mama, tata, siostra, brat
i ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
to wesoły jest mój świat!
2.Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę.
Tata kocha, lecz inaczej,
uspokaja, kiedy płaczę.
Wiersz Zoo Danuta Wawiłow
W zoo jest wesoło,
ludzie chodzą wkoło,
byk ma duże rogi,
bocian nie ma nogi,
foka siedzi w stawie,
nie widać jej prawie.
Słonie wodę piją,
niedźwiedzie się biją,
sowa
w domku siedzi,
boi się niedźwiedzi.