Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze, wiersz, piosenka, luty
1.Nasze ulubione baśnie
•dostrzeganie elementów fikcyjnych
•poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące teatru
•doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały
•doskonalenie pamięci wzrokowej na materiale literowym; rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
•kształtowanie sprawności manualnej podczas obrysowywania, składania i cięcia; rozwijanie umiejętności wykonywania pracy zgodnie z instrukcją
2.W dawnych czasach
•kształtowanie umiejętności słuchania wypowiedzi innych w ciszy i skupieniu;
•rozwijanie zainteresowania przeszłością ziemi.
•rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i umiejętności poprawnego wypowiadania się pod względem logicznym i gramatycznym;
•poszerzanie słownika dzieci o wyrazy: górnik, kopalnia.
•rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci; rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji;
3.Kiedy patrzę w niebo
•rozwijanie myślenia oraz zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie, związanymi z następstwem dnia i nocy;
•poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z porą,
•uświadomienie dzieciom następstwa dnia i nocy.
•kształtowanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego oraz wyciągania wniosków na podstawie obserwowanych zmian
•rozwijanie umiejętności zapamiętywania swojego położenia w przestrzeni
Piosenka„Kapela Jasia”
1.Zebrał cudną Jaś kapelę,
Jakich w świecie jest niewiele.
Są tam skrzypce, są tam basy,
Cóż to będą z hałasy!
Ref. Dylu, dylu na badylu,
Firli, firli, plum, plum
Fiku-miku na patyku,
Trarararara, bum, bum, bum!
2.Na skrzypeczkach Jaś przygrywa,
Nowych gości wciąż przybywa.
Na fujarce i na basach
Przygrywają jak na wczasach.
Ref. Dylu, dylu na badylu,
Firli, firli, plum, plum
Fiku-miku na patyku,
Trarararara, bum, bum, bum!
Wiersz:
Dzień dobry, dobranoc
Raz spotkało się na niebie
Słoneczko z Księżycem.
Zawołało: – Dobrej nocy,
Księżycu, ci życzę!
Księżyc senny i zmęczony
ziewnął: – A-a-a-a!
A ja życzę ci, Słoneczko,
pogodnego dnia!
J. angielski
Słownictwo związane z Walentynkami:
Valentine’s Day
birds
chocolate
cupcake
cupid
flower
gift
heart
kiss
ring
sweets
valentine
Słownictwo związane z uczuciami:
I feel…
happy
sad
hungry
thirsty
tired
angry
scared etc.
Słownictwo związane ze zmysłami:
I can see.
I can hear.
I can smell.
I can taste.
Filmy, plansze z rysunkami i karty pracy